V Banskobystrickom kraji pre neschopnosť župana prestala jazdiť prímestská doprava.
Rovnaký kolaps zažívajú ľudia v blízkosti priemyselného parku v Nitre, kde sa nachádza fabrika Jaguar-Land Rover. Nespokojní občania píšu premiérovi listy v ktorých sa sťažujú, že vláda nevie dostavať cestu k priemyselnému parku.
Premier Pellegríni na otázku médií, že ľudia v Dražovciach nie sú spokojní so životom po výstavbe automobilky Jaguár a že dostávali od vlády sľuby, že sa to zlepší reagoval nasledovne:
„Boli sme svedkami v komunálnych voľbách, ako sa na pozíciu primátorov vo významných mestách dostali ľudia o ktorých sme ani netušili, že existujú a že by mali nejakú schopnosť, alebo aspoň skúsenosť s riadením vecí verejných. Stalo sa tak vo viacerých mestách a predtým vo viacerých župách, ale to je samozrejme v poriadku, lebo si ich zvolili ľudia.“ Premiér ale cíti povinnosť týchto ľudí informovať o tom aký výkon títo ľudia podávajú.
„Ja som bol povinný z pozície predsedu vlády zorganizovať stretnutie s primátorom mesta Nitra pánom Hattasom, zástupcom spoločnosti Jaguar-Land Rover, predsedom VUC, ministrom hospodárstva a MH invest. Viete kde je problém? Pán primátor po nástupe do funkcie zrušil všetky rozhodnutia, ktoré boli urobené predchádzajúcim vedením mesta týkajúce sa dokončenia štvorprúdovej cesty z priemyselnej zóny k obchvatu. Ide o 700 metrov, kde štát má pozemky vyvlastnené, štát má na to peniaze a je pripravený kedykoľvek to urobiť, akurát mesto zrušilo pôvodné rozhodnutia a nechce nám vydať stavebné povolenie.“
„Je tam navrhnutá mimoúrovňová križovatka. Pán primátor argumentoval, že on si dá urobiť novú dopravnú štúdiu, lebo on by si želal križovatku so semafórmi, hoci má novú štúdiu ktorá potvrdila, že riešením je len mimoúrovňová križovatka. Zaujímavé je, že pána primátora nič netrápilo, len do akej miery táto mimoúrovňová križovatka zasiahne svojim ochranným pásmom do súkromých pozemkov nejakého developera, ktorý tam vlastní nejaké hektáre a vôbec mu nešlo o tisícky ľudí ktorí žijú v danej lokalite, ani tisíce ľudí ktorí tam denne dochádzajú do práce,“ objasnil príčinu problému Pellegríni a pokračoval:
„Je zarážajúce že pri investícií 1,4 mld eur – to je národnoštátny záujem, tento pán primátor dodnes blokuje a robí všetko preto, aby sme tu cestu nemohli dokončiť odvolávajúc sa na to, že nemá zmenený územný plán, hoci VÚC má zmenený tento územný plán v prospech tejto križovatky a ten je nadradený mestu. Rok sme sa nepohli. Ja sa musím hanbiť pred britským investorom, ktorý nevie čo má povedať doma v Británii, že prečo sa neplní zo strany štátu a mesta zmluva.“
„Primátor nie je schopný ani zabezpečiť 4500 ľuďom, ktorí dennodenne dochádzajú do práce, napriek tomu že sme tam nechali vystavať 11 autobusových zastávok, aby tam priviedol linky MHD. Aj to odmietol s tým, že pokiaľ Jaguár nebude prispievať na MHD, tak on tam autobusy nepošle. Veď tam pracujú ľudia z Nitry a okolia a tvoria tam nejaké hodnoty. Veď nehovoríme o nejakom stánku s hotdogom, ale fabrike za 1,4 mld, ktorá sa ešte ďalej rozhoduje že sem premiestni aj vývoj a výskum. Ale keď sa takto amatérsky bude stavať tento slávny pán primátor k veciam a hájiť len záujem nejakého svojho developera, ktorý je mu bližší ako celý štát, tak problém bude pretrvávať. Kvalita tohto pána bráni tomu, aby sme si splnili svoje náležitosti v tejto mestskej časti,“ uviedol na záver premiér Peter Pellegríni.
Či už je to Nitra, Banská Bystrica, Bratislava alebo Košice, toľko proklamovaná kvalitatívna zmena, ktorú mala predstavovať opozícia pri prevzatí moci po komunálnych voľbách v krajských mestách, sa akosi vyparila a zostala len súťaž o to, kto bude mať z primátorov najvyšší plat. Malo by to byť varovaním pre nás všetkých, najmä pred parlamentnými voľbami.
Pavol Novak