Štokholm 26. septembra (TASR) – Zisk švédskeho odevného reťazca Hennes & Mauritz (H&M) v 3. štvrťroku (do 31. augusta) účtovného roka 2012/2013 vyskočil takmer o štvrtinu. Dôvodom bol vysoký dopyt v Číne a Japonsku a celkovo dobrý predaj letných kolekcií. Informovali o tom agentúra AP, BBC a Bloomberg.
Čistý zisk vzrástol o 22 % na 4,43 miliardy SEK (509,9 milióna eur) z 3,6 miliardy SEK v rovnakom období vlani. Analytici, oslovení agentúrou Bloomberg, očakávali len 4,15 miliardy SEK. Tržby sa zvýšili na 32 miliárd SEK z 28,8 miliardy SEK.
Šéf H&M Karl-Johan Persson je optimistický aj čo sa týka vyhliadok firmy. Augustové spustenie online obchodu v USA bolo podľa neho "mimoriadne úspešné". Ponuka spoločnosti sa podľa jeho slov presadzuje na najväčšom svetovom online trhu.
Firma počas uplynulých 9 mesiacov otvorila po celom svete 215 nových obchodov. Zopakovala svoj cieľ ročne zvyšovať počet predajní o 10 % až 15 %.
V Číne počas uplynulého kvartálu spoločnosť otvorila 22 predajní. Tržby na čínskom trhu vyskočili o 37 %, v Japonsku sa medziročne zvýšili o 46 %. Na najväčšom trhu firmy v Nemecku tržby vzrástli o 8 % a vo Francúzsku, ktoré je pre spoločnosť tretím najväčším trhom, sa zvýšili o 13 %.
(1 EUR = 8,6881 SEK)