Londýn 12. júna (TASR) – Britský maloobchodný reťazec Sainsbury, ktorý je tretím najväčším predajcom potravín v Británii, dosiahol v 1. kvartáli lepšie výsledky ako jeho rival Tesco. Vďačí za to rastu predaja cez internet a konvenčným obchodom, ktorých tržby prevážili aj slabšie výsledky supermarketov. Informovala o tom agentúra Reuters.
Vedenie Sainsbury očakáva, že aj napriek zložitej situácii v ekonomike bude ďalej zvyšovať svoj podiel na britskom trhu na úkor svojich najväčších rivalov, ktorými sú Tesco a Asda, britská dcéra amerického reťazca Wal-Mart.
Britské supermarkety sa síce snažia v ťažkých časoch zameriavať na predaj základných potravín, no aj napriek tomu pocítili dôsledky vlaňajšej recesie a musia tvrdo bojovať o svoje miesto na trhu.
Prístup obyvateľov Británie k nákupu potravín sa totiž začína meniť. Čoraz viac uprednostňujú internet a lokálne, aj keď menšie obchody, na úkor veľkých nákupných centier na okrajoch miest. Dôvodom sú vysoké ceny pohonných látok.
Tržby internetovej divízie Sainsbury za 12 týždňov do 8. júna, teda v 1. kvartáli obchodného roka 2013/2014, vzrástli o 16 % a obrat konvenčných predajní stúpol dokonca o 20 %.
Celkové tržby reťazca Sainsbury v uplynulom kvartáli vzrástli medziročne o 3,6 % a po vylúčení predaja pohonných látok sa zvýšili o 3,3 %.
Pre porovnanie, tržby Tesca v rovnakom období klesli medziročne o 1 %.
Podiel Sainsbury na britskom trhu za tri mesiace do začiatku júna vzrástol medziročne o 0,2 % na 16,8 %. Vďačí za to jednak širšej ponuke produktov, ktoré predáva pod vlastnou značkou. Okrem toho, na rozdiel od Tesca a Asda, Sainsbury nebol zapletený do škandálu s konským mäsom.