Všetky postupujúce konzorciá sú z Európy. Konzorcium ViaDunaj je vedené francúzskou spoločnosťou Vinci Concessions spolu s firmami Vinci Highways a Meridiam Eastern Europe. Španielska spoločnosť Cintra Infraestructuras Internacional vedie konzorcium Obchvat Nula, v ktorom sú aj firmy Porr a Macquarie Capital Group. Lídrom konzorcia pod názvom Astrela je rakúska spoločnosť Strabag spolu so spoločnosťou Strabag Motorway, Reding Infrastructure a John Laing Investments Limited. Štvrtým konzorciom je nemecká spoločnosť Hochtief PPP Solutions spolu s Iridium Concesiones de Infraestructuras a Dif Infra PPP 3 Luxembourg.
Všetky štyri konzorciá teraz majú priestor na to, aby naprojektovali túto cestu tak, aby bola čo najvýhodnejšia z pohľadu prevádzky aj výstavby. Komu sa to podarí najlepšie, a zároveň ponúkne pre štát najlepšiu cenu, potom sa táto cesta, ktorá ovplyvní približne milión ľudí v regióne západného Slovenska, ako aj všetky firmy, ktoré cez Bratislavu posielajú svoje výrobky do sveta, bude môcť začať stavať.
Redakciu informoval hovorca Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Martin Kóňa.