Bratislava 14. augusta 2019 (HSP/Foto:IL)
Progresívne Slovensko používa formulácie, ktoré sa už pol roka pred voľbami stali mantrami, niektorým ľuďom už dokonca lezú na nervy. Nie je to však vynález „progresívcov“: už pred nimi totiž túto istú rétoriku používal niekto iný
My sa nechceme hádať, chceme spolupracovať. Sme nová generácia mladých politikov a chceme Slovensko posunúť dopredu, hovorí Michal Truban a jeho ľudia. Je to ich základná komunikačná stratégia, opakujú to stále, napríklad TU, TU, TU atď.
Zábavné na tom je, že pred štyrmi rokmi presne rovnaké slová a zvraty používala iná marketingová populistická strana, ktorá si takisto robila zálusk na to, ako to tu prevalcuje, nakoniec však vo voľbách sotva preliezla do parlamentu a po voľbách sa rozpadla celkom.
„Strana Sieť združuje spoľahlivých a kompetentných ľudí, ktorí dokážu posunúť Slovensko dopredu,“ hovoril vtedy poslanec NR SR Martin Fedor. „Do Siete som vstúpil preto, že to je strana, ktorej ambíciou je nielen dostať sa do parlamentu, ale aj postaviť alternatívu voči jednofarebnej vláde Roberta Fica a najmä posunúť Slovensko po rokoch stagnácie vpred,“ uviedol Fedor.
„Tím ľudí zo Siete sa sústredí na vecné témy, problémy ľudí a fungovanie štátu, a nebude sa venovať osobným sporom,“ povedal Fedor a zdôraznil: „Slovensko potrebuje novú politiku, ktorá nebude otravovať neustálymi osobnými spormi.“ Viď dobový článok napríklad TU.
Podobnosť je aj v tom, že líder Progresívneho Slovenska Michal Truban chodí v tej istej bielej košeli (no dobre, možno nie celkom tej istej) ako pred štyrmi rokmi vtedajší líder strany Sieť Radoslav Procházka a rovnako už pred voľbami organizuje veľké spájanie slniečkových marketingových strán (spomeňte si napríklad na pamätný rozhovor Procházku s lídrom OĽaNO Igorom Matovičom, napríklad TU.
Neviete, kde sa ten manuál dá kúpiť?
Ivan Lehotský