“(Rok, pozn. red.) 2019 začína dobrou správou – mýto pre osobné autá môže odštartovať v októbri 2020,“ cituje Česká televízia príspevok Scheuer, ktorý zverejnil na svojom Twitteri. Nemecký minister dopravy počíta s tým, že uvedený systém povedie k väčšej spravodlivosti na nemeckých cestách, pretože za ich užívanie budú teraz platiť mýto aj cudzinci.
Podľa dostupných informácií zavedenie nových opatrení bolo podrobené istej kritike. Napríklad bývalý český predseda vlády Bohuslav Sobotka toto pravidlo označil za diskriminačné a Rakúsko kvôli danému opatreniu dokonca Nemecko zažalovalo. Hlavný dôvod takejto reakcie spočíva v tom, že tieto poplatky budú fakticky platiť len zahraniční vodiči. Majitelia áut, ktoré sú registrované v Nemecku, budú musieť poplatok tiež uhradiť, ale neskôr sa im vďaka nemu zníži daň z motorových vozidiel.
Portál uvádza, že vyššie mýto pre osobné autá sa bude určovať podľa objemu motora a množstva emisií, ktoré produkuje. Napríklad, slovenský vodič, ktorý vlastní Škodu Octavia, spĺňa ekologickú normu Euro 4 a má naftový motor s objemom dva litre, musí zaplatiť ročné mýto vo výške 100 eur.
Čistý ročný príjem zo zavedenia poplatkov má podľa nemeckého ministerstva dopravy dosiahnuť sumu okolo 500 miliónov eur.
Niektorí odborníci ale tvrdia, že daný systém môže byť aj stratový. Ide o to, že nemeckí majitelia áut s veľmi nízkymi emisiami získajú na dani z motorových vozidiel ešte väčšiu zľavu, než koľko zaplatia na diaľničných poplatkoch.
Nemecko je poslednou veľkou európskou krajinou, ktorá doteraz nezaviedla dane pre osobné autá. Nákladné vozidlá však za používanie diaľnic platia už niekoľko rokov.