Bratislava 27. januára (TASR) – Odstrániť zbytočné papierovanie, znížiť administratívnu náročnosť a najmä zabezpečiť vyšší komfort poistenca pri vybavovaní si rôznej agendy majú za cieľ projekty v rámci projektu OPIS – Elektronizácia služieb Sociálnej poisťovne. Uvedenie do života národných projektov 1 a 2 v rámci OPIS-u v Sociálnej poisťovni si vyžiada náklady vyše 70 miliónov eur.
Práve táto suma, ako informovali dnes v Bratislave novinárov pracovníci Sociálnej poisťovne, je predmetom kritiky médií, ktorá sa však nezakladá na pravde.
Pôvodné ocenenie projektu bolo 46 miliónov eur a túto sumu uviedlo bývalé vedenie Sociálnej poisťovne aj do žiadosti o nenávratný finančný príspevok. O 12 miliónov eur, teda na 34 miliónov eur sa suma znížila v dôsledku administratívneho rozhodnutia vtedajšieho riadiaceho orgánu pre OPIS, a to bez dostatočnej odbornej odôvodnenosti, len preto, "že treba ušetriť".
Neobstojí, ako zdôraznili pracovníci poisťovne, porovnávanie pôvodnej hodnoty projektu administratívne zníženej na 34 miliónov eur s rozpočtom projektu v hodnote 71 miliónov eur, do ktorého je už zahrnutý aj projekt č. 2 v sume 12 miliónov eur a podpora prevádzky, údržba, rozvoj, zapracovávanie zmien legislatívy počas piatich rokov a k tomu navyše päťročná údržba systémov.
Predpokladaná cena 5 miliónov eur na podporu a údržbu ročne predstavuje necelých 11 % z obstarávacej ceny ročne, čo nie je vôbec nadsadený predpoklad pri informačnom systéme, ktorý realizuje legislatívu v sociálnej oblasti, pretože tá sa pravidelne ročne niekoľkokrát významne mení.