Štrasburg 12. októbra 2018 (HSP/Foto: wikipedia)
Po nesprávnom naskenovaní tovaru cez samoobslužnú pokladňu vo francúzskej predajni IKEA obvinila bezpečnostná služba dvoch zákazníkov z krádeže
Ako informuje francúzska RTL, 21-ročná Emilie a jej otec nakupovali v predajni IKEA pár sklenených pohárov, ktoré šli riadne zaplatiť do samoobslužnej pokladne. Počas skenovania tovaru si ale nevšimli čiarové kódy umiestnené pod viečkami sklenených pohárov, ktoré sa v skutočnosti predávali oddelene od samotných pohárov.
Po platbe ich zastavila bezpečnostná služba, ktorá skontrolovala ich nákup a zistila, že viaceré položky neboli zaplatené. Keď si Emilie a jej otec uvedomili svoju chybu, ospravedlnili sa a chceli doplatiť aj tie omylom nezaplatené veci.
Po odvedení k vedúcemu obchodu aj tu vysvetlili, čo sa vlastne stalo, a prejavili ochotu zaplatiť. Ale vedúci im zrazu odvetil, že sú “zlodeji”, obvinil ich z krádeže a zavolal na políciu. Tá po príchode celú záležitosť riešila ako “organizovanú krádež” a pohrozila dvom “previnilcom”, že ak sa pokúsia utiecť, použijú na nich paralyzéry.
Na policajnej stanici boli potom daní do dvoch oddelených ciel na “24 až 48 hodín väzby”. Počas vyšetrovania musela Emilie so slzami v očiach pred všetkými zvliecť zo seba dokonca aj podprsenku. Nakoniec ich polícia pustila. Emilie po celom tomto incidente na Twitteri napísala, čo “škandalózne” sa im stalo.
Podľa policajného dôstojníka IKEA už na začiatku nesprávne zhodnotila situáciu a polícia len postupovala na základe obvinenia. Po desiatich dňoch sa IKEA za svoje konanie ospravedlnila a oznámila stiahnutie sťažnosti voči Emilie a jej otcovi.
IKEA France a été informée d’un incident survenu le 1er octobre dans l’un de ses magasins. Nous privilégions toujours le dialogue et regrettons sincèrement cette situation. Nous nous engageons à retirer notre plainte et nous présentons nos excuses.
— IKEA France (@IKEA_France) 10. októbra 2018
“IKEA France bola informovaná o udalosti, ku ktorej došlo 1. októbra v jednom z jej obchodov. Vždy podporujeme dialóg a úprimne ľutujeme túto situáciu. Zaviazali sme sa k stiahnutiu našej sťažnosti a ospravedlňujeme sa,” napísali na Twitteri.