Dôvera v dotazníku zisťovala spokojnosť pacientov s tzv. hotelovými službami, prístupom zdravotníckeho personálu a jeho komunikáciu s pacientmi počas hospitalizácie.
Druhou najlepšie hodnotenou bola v kategórii fakultných nemocníc Fakultná nemocnica s poliklinikou J. A. Reimana Prešov. Na treťom mieste skončila Detská fakultná nemocnica s poliklinikou Banská Bystrica. Medzi najhoršie hodnotenými fakultnými nemocnicami z pohľadu pacienta boli Univerzitná nemocnica Bratislava, Fakultná nemocnica Trnava a Fakultná nemocnica s poliklinikou Žilina.
V kategórii všeobecných nemocníc zvíťazila Nemocnica svätého Michala Bratislava, druhé miesto získala Ľubovnianska nemocnica a tretie Nemocnica Košice – Šaca. Medzi najhoršie hodnotené nemocnice patrili Nemocnica Levice, Všeobecná nemocnica s poliklinikou Levoča a Nemocnica s poliklinikou Brezno.
Poistenci Dôvery hodnotili aj špecializované zdravotnícke zariadenia. Prvú priečku tu obsadil NÚSCH – Detské kardiocentrum. Za ním nasledoval Onkologický ústav sv. Alžbety a zariadenie CINRE. Pacienti v tejto kategórii najhoršie hodnotili Psychiatrickú nemocnicu Philippa Pinela, Psychiatrickú nemocnicu Veľké Zálužie a Psychiatrickú nemocnicu prof. Matulaya v Kremnici.
V kategórii ostatných zariadení zvíťazil Národný ústav detskej tuberkulózy a respiračných chorôb Dolný Smokovec. Druhé miesto obsadilo ORL Humenné. Tretia priečka patrí Mammacentru sv. Agáty v Banskej Bystrici. Vitalita Lehnice, Novapharm (Železničná nemocnica s poliklinikou Bratislava) a Nemocnica s poliklinikou Ilava boli hodnotené v tejto kategórii ako najhoršie.
V hodnotení boli štandardne udeľované najvyššie známky personálu za jeho starostlivosť, nasledovala spokojnosť a informovanosť pacientov. Najprísnejšie hodnotenia dostala spokojnosť s tzv. hotelovými službami, teda s jedlom, ubytovaním a upratovaním.
Mladší hodnotitelia sú podľa Kultana prísnejší. Starší pacienti hodnotia menej prísne. Pacienti hodnotili nemocnice známkami od 1 po 5, ako v škole. “Celkové hodnotenie sa síce minimálne, ale postupne zvyšuje,” uviedol riaditeľ Dôvery. Priemerná dosiahnutá známka 1,64 je najlepšou za posledných päť rokov.
“Žiadny z oslovených pacientov nehodnotil odbornosť lekárov alebo použité liečebné metódy,” pripomenul Kultan. Subjektívna spokojnosť pacientov sa podla neho zisťuje všade vo svete a je jedným z dôležitých ukazovateľov, ktorý berie poisťovňa do úvahy aj pri rokovaniach s poskytovateľmi zdravotnej starostlivosti o platobných podmienkach.
V prieskume poslalo zdravotnej poisťovni dotazník viac ako 7 200 pacientov, ktorí sa v roku 2018 liečili v niektorej zo slovenských nemocníc.