Výška dane zatiaľ predstavuje jedno euro na osobu za prenocovanie, prípadné zvýšenie v súvislosti s narastajúcim záujmom návštevníkov o Vysoké Tatry samospráva zatiaľ podľa prednostu mestského úradu Martina Marušku posudzuje. „Je nutné vytvoriť taký systém, aby získané finančné prostriedky boli investované do ďalšieho rozvoja infraštruktúry v meste Vysoké Tatry. Občania skrátka musia vedieť, čo sa za získané prostriedky urobí. Kľúčové však je, aby bola táto otázka vyriešená všeobecným konsenzom,“ uviedol.
Samospráva už dlho spolupracuje s podnikateľmi najmä v oblasti poskytovania ubytovacích, ale aj ostatných služieb v cestovnom ruchu, a to prostredníctvom Združenia cestovného ruchu Vysoké Tatry. To spája viac ako 190 hotelierov v regióne. „Mesto s podnikateľmi iniciovalo jeho vznik, poskytuje združeniu finančný príspevok z rozpočtu a je jeho členom. Združenie svojou činnosťou koordinovane presadzuje záujmy svojich členov, podnikateľov v cestovnom ruchu, poskytuje propagačné a informačné služby, posiela im aktuálne informácie o dianí v meste prostredníctvom informačnej slučky,“ vysvetlil Maruška.
K predĺženiu pobytu návštevníkov v ubytovacích zariadeniach má pomôcť aj regionálna karta Tatry Card, ktorú združenie vydáva v spolupráci s Oblastnou organizáciou cestovného ruchu Vysoké Tatry od roku 2012. Turistom poskytuje mnohé výhody a zľavy, využiť môžu napríklad bezplatne ekologickú dopravu električkami a zubačkou a zahŕňa aj horské poistenie.
Mesto Vysoké Tatry tiež v spolupráci s ďalšími samosprávami a subjektmi založilo v roku 2011 prvú a najväčšiu Oblastnú organizáciu cestovného ruchu Región Vysoké Tatry. Maruška zdôraznil, že tatranská samospráva do nej prispieva výrazným členským príspevkom. „Táto organizácia realizuje s cieľom predĺženia pobytu návštevníkov komplexné aktivity destinačného manažmentu na prilákanie turistov do regiónu a mesta,“ vysvetlil. Ide napríklad o podporu leteckých liniek, incomingovej cestovnej kancelárie, vydávanie propagačných materiálov či organizovanie kultúrnych a iných podujatí, ale aj propagačných kampaní na domácich a zahraničných trhoch.