Údržba sa vykonáva v súlade s Operačným plánom zimnej údržby mesta Košice, ktorá už v minulom roku obsahovala novú zákonnú povinnosť, a to rozšírenie zimnej údržby aj o chodníky. Práve to značne navýšilo počet kilometrov, o ktoré sa spoločnosť počas zimného obdobia starala a čomu prispôsobila aj svoje technické a personálne vybavenie.
„V rámci obnovy vozového parku sme sa už v minulom roku sústredili na také vybavenie, ktoré zabezpečuje údržbu pre čo najprofesionálnejšie poskytované služby. Okrem už dnes bežného vybavenia, akými sú veľké sypače a malé mechanizmy sypače – zametače, sme v minulom roku pre potreby efektívnej údržby kúpili aj buginy či štvorkolku,“ uviedol Christenko.
Všetky nové vozidlá spoločnosť KOSIT využívala v maximálne možnej miere celoročne. Okrem použitia tejto techniky počas zimy išlo o podporné vozidlá pri likvidácii čiernych skládok či pri letnej údržbe komunikácií, zvozu odpadu počas aktivít upratovania v mestských častiach alebo prevoz technológie pre ničenie buriny horúcou vodou.
Operačný plán zimnej údržby, ktorý je schválený mestom Košice, ukladá v prípade sneženia zmluvnú povinnosť prednostne zabezpečiť zjazdnosť a schodnosť komunikácií s najvyšším stupňom priority. „V prvej vlne údržby sa sústreďujú všetky činnosti najmä na hlavné ťahy a trasy liniek MHD. Výkon zimnej údržby sa na komunikácie s prioritným stupňom 2 a 3, teda bočné ulice, chodníky, schody, podchody a ďalšie, presúva až po vykonaní údržby komunikácií s prioritných stupňom 1. Nie je preto reálne možné, aby sme vykonali údržbu na všetkých spravovaných úsekoch naraz,” pokračuje Christenko.
Spoločnosť KOSIT v rámci svojej personálnej politiky už niekoľko rokov nevyužíva služby brigádnických centier či agentúr. Najvhodnejších kandidátov, najmä pre pozíciu vodič skupiny C preto hľadá už niekoľko mesiacov pred oficiálnym začiatkom zimnej údržby. Keďže oproti minulým sezónam ide o násobné zvýšenie počtu zamestnancov, náborovú aktivitu spoločnosť začala netradične už v letnom období.
Počas zimnej sezóny očakáva spoločnosť KOSIT aj zvýšený počet telefonátov na bezplatnú Zelenú linku a správ na sociálnych sieťach spoločnosti. „S akýmkoľvek podnetom sa môže občan obrátiť na naše bezplatné číslo 0800156748 i facebookovú stránku Za čistejšie Košice, ktoré sú občanom k dispozícií celoročne. Úzko spolupracujeme aj s hlavným dispečingom Magistrátu mesta Košice, čím spoločne chceme v čo najväčšej miere prispieť k zmierňovaniu dopadu poveternostných podmienok, a to najmä zabezpečením prejazdnosti ciest a schodnosti chodníkov v čo najkratšom možnom čase“, uviedol riaditeľ Divízie služieb Michal Hrabovský.