Bratislava 20. novembra (TASR) – Nasadenie, odvaha, podnikateľské schopnosti, ale aj vodcovstvo. To sú vlastnosti, ktoré u uchádzačov o zamestnanie očakávajú spoločnosti, ktoré sa zúčastnili na kariérnom podujatí Night of Chances (NOC). Tohtoročný tretí ročník sa tematicky orientoval na študentov ekonomických smerov.
Hlavným cieľom podujatia, ktoré organizuje občianske združenie Manageria, je rozvíjať zručnosti a schopnosti mladých ľudí a zoznámiť ich s úspešnými lídrami z ekonomickej praxe. "Pridanou hodnotou podujatia NOC oproti iným kariérnym podujatiam je to, že nepozývame len zástupcov oddelení ľudských zdrojov. Našou snahou je, aby sa so študentmi stretli priamo vrcholoví manažéri, ktorí im dokážu vysvetliť, v čom spočíva konkrétna práca," povedal pre TASR člen Správnej rady Managerie Radoslav Tausinger.
Odborné prednášky viedli najžiadanejší zamestnávatelia, ktorých vybralo združenie Manageria zo septembrového prieskumu. Víťazov zvolilo približne 450 študentov. Na prvom mieste skončila spoločnosť Google, pred firmou Eset a na treťom mieste sa umiestnila Tatra banka. Predstavitelia týchto troch podnikov – Rasťo Kulich (Google Slovensko), Richard Marko (CEO ESET) a Igor Vida (CEO Tatra banka) – viedli hlavnú panelovú diskusiu na tému "X-faktor – čo hľadajú v ľuďoch špičkové firmy?"
"Správne nasadenie, zapálenie, zvedavosť a tiež určitý hlad neustále sa vo svojej oblasti zlepšovať," vysvetlil Vido, čo musí mať úspešný uchádzač o zamestnanie v Tatra banke. Generálny riaditeľ spoločnosti Eset vyzdvihol, že u neho je na prvom mieste odvaha. "To znamená, že nejdem cestou istoty, pretože v takomto prípade síce nič nepokazím, ale ani sa ďaleko nedostanem," povedal Marko. Google rozdeľuje "x-faktor" do štyroch kategórií: vodcovstvo, riešenie problému, relevantné vedomosti a tzv. googliness. "Do poslednej kategórie určite patrí odvaha a podnikavosť, dravosť. Pre nás je však ešte dôležité, aby ľudia robili niečo aj pre komunitu a nemysleli len na seba," zdôraznil Kulich.
S takmer 500 študentmi diskutovali aj predstavitelia ďalších spoločností ako Accenture, adidas-group, Dell, EY, Heineken či Telefonica O2. V rámci tretieho ročníka NOC pripravili organizátori aj novinku v podobe diskusií so zakladateľmi úspešných slovenských firiem Martinus.sk, Pelikan.sk a Made by Vaculík.
Podujatie NOC je pre študentov aj šancou na získanie nových pracovných príležitostí. Príkladom je Ingrid Krajčiová, ktorá pred dvomi rokmi práve na tomto podujatí získala pracovnú ponuku od spoločnosti Google. V súčasnosti pracuje ako koordinátorka jedného z programov firmy na Slovensku. "Vďaka NOC som získala vytúženú prácu, takže tomuto podujatiu vďačím za veľa," povedala Krajčiová.
UPOZORNENIE: TASR ponúka k správe zvukový záznam.