Bratislava 16. augusta 2019 (HSP/Foto:TASR-Jakub Kotian)
Vedenie ministerstva školstva nevie využiť potenciál slovenských učiteľov, ktorý najnovšie potvrdil výskum Národného ústavu certifikovaných meraní vzdelávania pod názvom Medzinárodné hodnotenie kľúčových kompetencií dospelých (PIAAC). Tvrdí to poslanec NR SR a tímlíder strany SaS pre školstvo Branislav Gröhling
Podľa prieskumu majú učitelia lepšie schopnosti v čitateľskej a matematickej gramotnosti či riešení problémov než iní vysokoškolsky vzdelaní ľudia. „Tento potenciál treba premietnuť aj do výsledkov a schopností žiakov, ale aktuálny systém to nepodporuje. Učitelia nie sú motivovaní,” tvrdí Branislav Gröhling.
Podľa opozičného poslanca chýba kvalitné vzdelávanie a príprava učiteľov. „Štátom poskytované kontinuálne vzdelávanie nepostačuje. Malo by sa zameriavať na moderné metódy výučby a na to, ako efektívne rozvíjať čitateľskú, matematickú či prírodovednú gramotnosť žiakov.”
Tímlíder SaS pre školstvo tiež tvrdí, že v školstve chýba motivácia pre aktívnych učiteľov. „Mnohí učitelia po škole vedú krúžky, pripravujú študentov na súťaže či olympiády. Mnohí to však robia zadarmo, čo je pre aktívnych učiteľov demotivujúce. Bratislavský kraj zaviedol preplácanie týchto aktivít, no na zvyšku Slovenska tento systém chýba,” uzavrel poslanec NR SR Branislav Gröhling.