Bratislava 25. apríla 2019 (HSP/Foto:Screenshot YouTube)
Európska únia vyčlenila približne 90 000 eur (teda peniaze aj slovenských daňovníkov) , údajne na zvýšenie voličskej účasti v májových voľbách do európskeho parlamentu. Ako sa však ukazuje, vzhľadom na vyjadrenia organizátorov a takzvaných Influencerov (slovenských youtuberov) zapojených do tohto projektu, to skôr vyzerá na propagandu v prospech eurofanatických kandidátov do europarlamentu
Účasť v eurovoľbách bola pred štyrmi rokmi na Slovensku najnižšia zo všetkých krajín Európskej únie. K urnám prišlo len 13 % voličov. Európska komisia sa preto rozhodla vyčleniť približne 90 000 eur na zvýšenie voličskej účasti vo voľbách do európskeho parlamentu, ktoré sa budú konať 25. mája.
Podľa tvrdení zástupcov európskej komisie na Slovensku, ich cieľom je zvýšiť voličskú účasť aspoň nad 20%. “Roadshow” s názvom “Tentoraz idem voliť ” je zameraná hlavne na mládež vo veku od 18 do 24 rokov. Oficiálne kvôli tomu, že v tejto vekovej kategórii je volebná účasť úplne najnižšia, no zrejme hlavne kvôli ľahkej ovplyvnenosti a indoktrinácii mladých ľudí v prospech ich cieľa.
V rámci tejto Roadshow, kde budú zástupcovia EK chodiť po Slovensku, diskutovať a presviedčať mladých ľudí, aby šli k voľbám, boli naverbovaní aj takzvaní Influenceri – slovenskí youtuberi, ktorí taktiež cez svoje videá budú propagovať eurovoľby.
Problém však je, že influencerov vybrali selektívne. Upozornil na to investigatívny novinár Martin Daňo. Ten sa vybral na tlačovú konferenciu zástupcov Európskej komisie na Slovensku, ktorí predstavovali tento projekt a položil im viaceré nepríjemné otázky.
Daňo je totiž taktiež známy youtuber, ktorý by tiež dokázal dotiahnuť mnoho mladých ľudí k eurovoľbám. Jeho publikum je však zrejme pre Európsku úniu nepohodlné, keďže namiesto chvály často EÚ kritizujú a takýchto ľudí EÚ k voľbám prilákať pravdepodobne nechce.
Jeden zo zástupcov EK odpovedal na otázku jednoznačne:
“Tá kampaň je založená na podpore hodnôt Európskej únie. Rozširovanie, integrácia … pokiaľ ide o antisystémové sily, ktoré sú proti EÚ, ktoré negujú tento systém, ktorí odsudzujú, asi je logický predpoklad, že takéto osoby nebudeme pozývať do nášho projektu.”
Kritika Európskej únie je teda neprípustná. Asi najznámejším “influencerom”, ktorého zapojili do tohto projektu je moderátor Matej Cifra, známy pod prezývkou Sajfa.
Tomu s ďalšími liberálnymi youtubermi, Európska komisia vrámci tohto projektu zaplatila výlet do Bruselu, kde mali pred svojimi divákmi spropagovať EÚ a vyzvať ich, aby prišli k eurovoľbám.
Aby ste mali lepšiu predstavu, akých influencerov EK vybrala, tu sú ich názory na Európsku úniu:
“Záleží mi na budúcnosti v spoločnej Európe. Cítim sa ako Európan,” odpovedal jeden z nich na Sajfovu otázku.
Sajfa sa následne opýtal ďalšieho youtubera, či vzhľadom na to, že má deti, či je preňho dôležitá bezpečnosť v Európe. Na odpoveď typu, že áno, a preto treba zastaviť prílev migrantov do EÚ, z čoho vyplývajú aj teroristické útoky, či zvýšená kriminalita, by ste sa však márne čakali.
Influencer odpovedal takto: “Áno a je to aj o tom, že chceš deťom ukázať ten svet, tú Európu a keďže je Európa otvorená, tak lepšie sa cestuje z môjho pohľadu aj s deťmi a cítiš sa bezpečne z toho pohľadu, že keď deti vedia, že cestujú s tými rodičmi a ukazuješ im rôzne kultúry a rôzne menšiny v nejakých mestách, tak deti to nasávajú, neboja sa akýchkoľvek vplyvov, ktoré prichádzajú z Afriky, alebo z Blízkeho Východu, takže deti to lepšie vnímajú, tak Európa nech je otvorená z môjho pohľadu.”
Sajfa na to poznamenal, že s týmto názorom absolútne súhlasí. Neskôr vyhlásil, že “Slovensko a Európska únia je v podstate to isté.”
V podobnom duchu sa zrejme budú niesť aj debaty, kde v rámci tohto projektu budú cestovať po Slovensku a presviedčať ľudí, aby šli k voľbám do Európskeho parlamentu.
Európska únia teda aj naše peniaze míňa na propagáciu názorov liberálneho krídla v EÚ, a teda to má zrejme za cieľ pritiahnuť k eurovoľbám ľudí, ktorí dajú hlas eurofanatickým stranám, ktoré nemajú na Európsku úniu žiadnu kritiku.
Pozrite si aj video Martina Daňa, kde túto kauzu podrobne rozoberá. Najzaujímavejšie časti začínajú v čase od 21:30:
https://www.youtube.com/watch?v=UyPdNF902_U&fbclid=IwAR0ATm_lvPPRClc8bOUFaOHLsoWNpv10d3wKEck_eIWbFSyx_wVkTVbR6NI
Samuel Gdovin