Slováci sú však na tom podľa nej výrazne lepšie. „Podľa posledného prieskumu až 72 percent Slovákov vie, že číslo tiesňového volania môžu využiť všade v EÚ. Toto číslo používajú aj v niektorých krajinách mimo Európskej únie, napríklad vo Švajčiarsku, Nórsku, na Islande, v Rusku, Turecku či na Ukrajine,“ doplnila Ludviková.
Číslo 112 je jediné, pri ktorom je hovor automaticky do desiatich sekúnd prepojený na záchranné služby – políciu, prvú pomoc alebo hasičov. „Volať možno bezplatne a nepretržite, 24 hodín denne z akéhokoľvek telefónu. Výhodou 112 je možnosť lokalizácie volajúceho, ako aj možnosť dovolať sa na číslo bez SIM karty,“ uviedla Ludviková.
Jednotné európske číslo tiesňového volania 112 bolo prijaté rozhodnutím Rady presne 29. júla 1991 na odporúčania Európskej konferencie poštových a telekomunikačných administratív z roku 1976.