DPB pripomína históriu trate, na ktorej spočiatku jazdili drevené električky. “Trať bola iba jednokoľajná a premávali na nej iba dve električky, vždy oproti sebe a navzájom sa obiehali na výhybni, ktorá stála pri dnešnej zastávke STU,” priblížil DPB. Po období, keď na Obchodnej premávali len autobusy a trolejbusy, sa Obchodná ulica na električkový bulvár zmenila v polovici 70. rokov a výrazne zrýchlila dopravu z centra mesta cez tunel do Karlovej Vsi. “Toto rýchle spojenie plánujeme v polovici novembra obnoviť aj my. Čakáme už len na ukončenie rekonštrukcie trate v Karlovej Vsi a následne sa do toho naplno pustíme,” sľubuje dopravca.
Magistrát spolu s DPB však v utorok (1. 10.) priznal, že oprava prvej časti karloveskej radiály, od Molecovej po obratisko v Karlovej Vsi, mešká a aj posunutý termín ukončenia prvej časti rekonštrukcie, do konca októbra, je ohrozený. “Aktuálny odhad spustenia električky po obratisko je 18. novembra,” povedal hlavný projektový manažér stavby Marek Jašíček.
Zdržanie spôsobili zistenia o reálnom uložení inžinierskych sietí pod rekonštruovanou traťou, mesto však poukazuje i na slabšiu koordináciu prác zo strany zhotoviteľa, ktorému už pohrozilo sankciami za nedodržanie termínu.
V prípade intenzívnej frekvencie električkovej dopravy mesto hovorí nielen o spojení centra s Karlovou Vsou. Prvou traťou, na ktorej platí v rannej špičke dvojminútový interval, je Račianska radiála, električky takmer za sebou by mali jazdiť aj do Petržalky, po predĺžení trate na koniec najväčšej mestskej časti.