Banská Bystrica 15. októbra (TASR) – Dlho očakávaná rekonštrukcia banskobystrickej Základnej školy (ZŠ) Moskovská sa opäť oddialila. Primátora mesta pod Urpínom Petra Gogolu podľa jeho slov ministerstvo pôdohospodárstva, ktoré je riadiaci orgán tohto projektu z eurofondov, požiadalo, aby pozastavil realizáciu obnovy. "Pretože aktuálne nie sú k dispozícii finančné prostriedky na krytie stavebných prác," odôvodnil v piatok 12. októbra. Dnes však pre TASR dodal, že samospráva bude napriek zložitej situácii hľadať spôsob, ako opravu ZŠ Moskovská zrealizovať.
"Bolo mi odporučené, že ak si mesto z vlastných zdrojov vie realizovať túto stavebnú činnosť, môže tak urobiť a tieto náklady mu budú refundované. Trochu sa tohto riešenia bojím," konštatoval v piatok Gogola.
Mesto chcelo pôvodne rekonštruovať ešte počas letných prázdnin, neskôr pripadali práce do úvahy aj v priebehu školského roka. "Je to pripravené tak, že to zvládneme aj počas školského roka," uviedol Gogola ešte v septembri. Primátor v auguste TASR informoval, že v prípade stavebnej časti projektu bol už dodávateľ vysúťažený, riadiaci orgán ju skontroloval a potvrdil, a tak bola podľa Gogolu potenciálne realizovateľná. V dokumente, ktorý v súvislosti s obnovou školy dostalo potom mesto od riadiaceho orgánu 10. septembra, boli podľa Gogolu vyzvaní na uzavretie zmluvy na realizáciu stavebnej časti Moskovská a doriešenie informačno-komunikačných technológií (IKT), ktoré padli do neoprávnených nákladov.
Plánovaná rekonštrukcia školy sa totiž skladá z dvoch častí, stavebná má garantovať energetickú úsporu. K neoprávneným nákladom patria IKT, uchádzač o túto zákazku totiž podal námietku a verejné obstarávanie nebolo úspešné. Stavebná časť projektu by si vyžiadala asi 900.000 eur. IKT netvorí ani 10 percent v pomere k stavebnej časti. "Preto sme si povedali, že by bola škoda rezignovať, keď máme možnosť získať z eurofondov aspoň prostriedky na stavebnú časť. A IKT vyriešime po svojom," konštatoval v auguste Gogola.
UPOZORNENIE: TASR ponúka k správe zvukový záznam
ver ed