Pikora sa na svojom facebookovom profile pozastavuje nad tým, akú zmenu si od neho vlastne Gillette predstavuje. “Gillette ukazuje, akí majú byť noví muži? Ako noví? Som nejaký spotrebič?”
Upozorňuje, že nepotrebuje, aby ho vychovávala reklama: “Cieľom spotu je muža vychovávať a zlepšovať. Fakt nechcem! Vychovávať majú rodičia a nie nejaká firma.”
Jeho názory na reklamu ho preto doviedli k rozhodnutiu prestať podporovať túto firmu: “Takže priatelia, roky som kupoval výrobky firmy Gillette, ale práve mi naznačila, že som pre ňu veľmi mužský a ja výrobky takej firmy už kupovať nechcem!”
Zmenu postoja firmy zároveň prirovnal k nefunkčným zmenám v časopise Playboy.
“Ak si firma nevšimla, tak sa snaží cieliť na mladú generáciu, lenže mladá generácia sa prestáva holiť. Všetci chcú vyzerať ako kanadskí drevorubači. Bojím sa, že to dopadne tak ako s Playboyom, ktorý si myslel, že už nemusí dávať do časopisu fotky dievčat, aby následne pochopil, ako veľmi sa mýlil. Ťahajte s týmto bojom proti mužom!“, dodáva Pikora.
+
Podľa Šichtařovej ak Gillette týmto zmení mužov, kto si bude kupovať ich produkty?
“Niektorí zvláštni chlapíci zo záveru reklamy mi pripadajú akýsi podozriví. Akýsi asexuálni. Celkovo by som sa pred takými indivíduami mala na pozore,” píše Šichtařová.
“Jednému ale nerozumiem. Keď by v Gillette chlapov najradšej vykastrovali – komu potom chcú predávať tie svoje vymoženosti na fúzy?” pýta sa česká ekonómka.
Na záver dodáva, že jej to tiež pripomína chybný krok Plaboya.
“Čo mi tu uniká? (Či to ono nebude taký ten biznis model, kedy Playboy vyhlásil, že nahé dievčatá už nie, a keď vzápätí zistil, že skoro bankrotuje, zas tú politickú korektnosť pokorne a urýchlene opustil?).”
Krátke video značky Gillette, s názvom Believe a sloganom “The best man can be”, vyšlo minulý týždeň. Video obsahuje rôzne zábery, ktoré majú zobrazovať sexizmus, domáce násilie, násilie medzi chlapcami či obťažovanie žien. Vo videu sú informácie aj o hnutí “Me too” (viac v článku).
Spoločnosť Gillette spolupracuje s projektom Budovanie lepšieho človeka, ktorý sa snaží znížiť násilné správanie u mužov prostredníctvom nadácie The Boys and Girls Club of America, ktorá pomáha mladým mužom rozvíjať lepšie sociálne a komunikačné zručnosti. Taktiež daruje za ďalšie tri roky 1 milión americkým dolárov charitatívnym organizáciám zameraným na podporu mužov.