Londýn 28. júna 2015 (TASR/HSP/Foto:TASR/AP-Alastair Grant)
Tesco má za sebou ťažkých 18 mesiacov, keď najskôr na jeho výsledky tlačila rastúca konkurencia diskotných reťazcov ako Aldi a Lidl a neskôr situáciu ešte viac skomplikoval účtovný škandál
Zníženie cien a skvalitnenie služieb pomohli britskému maloobchodnému reťazcu Tesco získať si v 1. štvrťroku na domácom trhu nových zákazníkov a vykázať lepšie výsledky, než sa pôvodne očakávalo. Informovali o tom agentúra Reuters a server BBC.
Tesco má za sebou ťažkých 18 mesiacov, keď najskôr na jeho výsledky tlačila rastúca konkurencia diskotných reťazcov ako Aldi a Lidl a neskôr situáciu ešte viac skomplikoval účtovný škandál. Výsledkom bola rekordná strata za obchodný rok 2014/2015 na úrovni 6,4 miliardy libier (8,98 miliardy eur).
Nový šéf Dave Lewis, ktorý do spoločnosti nastúpil z Unileveru, však urobil viacero zmien, medzi nimi zníženie cien niektorých tovarov, a situácia sa čiastočne zlepšila. Porovnateľné tržby v obchodoch Tesco v Británii síce za tri mesiace do konca mája opäť klesli, no miernejším tempom, než sa čakalo. Výsledky boli lepšie aj v porovnaní s konkurenčnými sieťami v Británii ako Asda, J Sainsbury a Wm Morrison.
Tržby v obchodoch otvorených viac než rok klesli za 1. kvartál finančného roka 2015/2016 (do konca mája) o 1,3 %, zatiaľ čo za rovnaké obdobie minulého obchodného roka zaznamenali pokles o 4 %. Navyše, analytici predpokladali pokles v rozmedzí od 1,6 % do 3 %. Výsledok je lepší aj v porovnaní so 4. štvrťrokom minulého obchodného roka, keď sa spomínané tržby znížili o 1,7 %.