„Vyhrážky odrádzajú subdodávateľov od pokračovania vo výstavbe a v prípadnom súdnom spore dávajú druhej strane dobré argumenty na zdôvodnenie meškania. Pýtame sa, prečo vláda postupuje tak, aby pred súdom ťahala za kratší koniec. Minister s premiérom by sa mali radšej zamerať na to, ako vyzerala v tomto prípade práca štátnych orgánov a štátnej Národnej diaľničnej spoločnosti,“ tvrdí poslanec NR SR za SaS a tímlíder strany pre dopravu Miroslav Ivan.
Podľa Ivana je zjavné, že NDS nekonala tak, ako mala, keď sa prvý raz dozvedela o nedodržiavaní termínov.
„Vláda sa zmobilizovala až vo chvíli, keď je meškanie fatálne. Z toho dôvodu by mal minister Érsek odvolať vedenie Národnej diaľničnej spoločnosti. Opätovne ho k tomu vyzývame,“ uviedol tímlíder SaS pre dopravu Ivan.
Strana SaS si myslí, že NDS dnes potrebuje nového generálneho riaditeľa, ktorý nie je zaťažený chybami za tunel Višňové a bude vidieť nahromadené problémy z inej perspektívy.
„Riešenie totiž nie je v súdnom spore, v ktorom budú v hre desiatky a možno aj stovky miliónov eur, ale v rokovaní so súčasným konzorciom. Pretože nech súdny spor dopadne akokoľvek, vždy v ňom prehrá slovenský motorista,“ uzavreli liberáli.