Bratislava 7. augusta 2020 (HSP/Foto:SITA-Úrad vlády SR)
Minister školstva Branislav Gröhling (SaS) hovorí, že okrem štandardných opatrení, akým je zvyšovanie miezd učiteľov, má jeho rezort v pláne niekoľko noviniek, na ktoré by sa chceli v rozpočte zamerať
Jednou z avizovaných noviniek je príspevok na digitalizáciu. “Dlhodobo sa hovorí, že Slovensko treba zmeniť z montážnej linky Európy na modernú krajinu 21. storočia. Chceme preto postupne zabezpečiť digitálne technológie pre žiakov aj učiteľov a podporiť tak aj ich digitálne zručnosti a gramotnosť. Prioritne by sme chceli príspevok na digitalizáciu cieliť na druhý stupeň základných škôl a následne na stredné školy.”
Ďalej plánuje ministerstvo, nad rámec projektov z EÚ, zvyšovať počet školských psychológov s cieľom zamerať sa na prevenciu šikany, rizikového správania, ale aj na prácu so žiakmi s poruchami učenia či zdravotným znevýhodnením.
“Budúci rok by to mohlo byť 100 nových psychológov a ďalšie roky pravidelne cca 70, pričom vychádzame z reálneho počtu absolventov a ich záujmu pracovať v školstve. Nevieme skokovo navýšiť počet psychológov a dostať ich na každú jednu školu. Cieľom je preto ich počet postupne na školách zvyšovať (prípadne aj tak, aby spočiatku mohol jeden psychológ poskytovať poradenstvo aj okolitým školám).”
Rezort školstva plánuje ďalej investovať aj do správcu siete. “Táto pozícia bude v súvislosti s plánovanými zmenami na školách stále potrebnejšia. Školstvo chceme digitalizovať, odstrániť byrokraciu a chceme čoraz viac využívať elektronické maturity či overovanie vedomostí. Toto všetko by postupne mohli na školách zabezpečovať správcovia siete,” priblížil Gröhling na sociálnej sieti s tým, že ide iba o niektoré z opatrení, ktoré by chceli, aby sa premietli do rozpočtu školstva na ďalšie roky.
Tatiana Stará