PRIESKUM: Mäso a mliečne výrobky musia byť podľa spotrebiteľov slovenské
Bratislava 19. júna (TASR) – Výrobca tovaru je pre obyvateľov Slovenska dôležitý hlavne pri kúpe mliečnych výrobkov a syrov (73 %). Dve tretiny opýtaných Slovákov si jednotlivé značky produktov podľa výrobcu vyberajú aj pri kúpe kozmetických výrobkov (68 %), mäsa, mäsových výrobkov (64 %) a piva (64%). Vyplynulo to z výsledkov prieskumu agentúry TNS Slovakia.
Väčšine obyvateľov Slovenska záleží nielen na tom, aby poznali výrobcu produktu, ale aby títo výrobcovia zároveň pochádzali zo Slovenska. Najviac, vyše trom štvrtinám opýtaných záleží na tom, aby od slovenských výrobcov pochádzalo mäso (77 %) a mliečne výrobky (76 %).
Viac ako polovica (55 %) ľudí podporuje slovenských výrobcov aj kúpou nealkoholických nápojov a minerálok. Naopak, slovenský pôvod výrobku nie je dôležitý pri kúpe oblečenia (29 %), kozmetických produktov (30 %) a obuvi (31 %).
Na slovenskom pôvode produktov, predovšetkým mäsa a mliečnych výrobkov, záleží hlavne ženám a ľuďom vo veku 30 a viac rokov.
Varovanie
Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.