Bratislava 31. januára (TASR) – Informačno-poradenské centrum Sociálnej poisťovne (SP) počas uplynulého roka zaznamenalo zvýšený záujem občanov o informácie a poradenstvo. V roku 2013 vybavilo v priemere mesačne takmer 28.700 požiadaviek ľudí, ktorí sa s Informačno-poradenským centrom SP kontaktovali telefonicky alebo e-mailom.
Za celý minulý rok vybavilo 344.113 takýchto požiadaviek, okrem toho vybavilo aj takmer 51.000 požiadaviek v osobnom kontakte. Spolu tak centrum vlani vybavilo bezmála 395.000 požiadaviek. Je to nárast oproti roku 2012 o vyše 50.000 záujemcov. Ak by sa započítali aj záujemcovia o rady, ktorí kontaktovali pobočky na celom Slovensku, vybavených požiadaviek by bol takmer milión.
Najviac sa občania zaujímali o dôchodkové otázky, ale pri riešení svojich životných situácií sa pýtali aj na nemocenské poistenie a ďalšie druhy sociálneho poistenia, vrátane úhrady poistného.
Nárast počtu volajúcich do Informačno-poradenského centra zaznamenala Sociálna poisťovňa už začiatkom roka 2013, keď sa ľudia zaujímali o tému dohodárov a o druhý dôchodkový pilier. Zvýšený záujem o informácie počas minulého roka sa prejavil aj v súvislosti s ďalšími zmenami v zákone o sociálnom poistení (odvodová úľava, zmena výšky exekučných zrážok, povinnosti samostatne zárobkovo činných osôb a iné).
Informačno-poradenské centrum SP vybavuje najčastejšie požiadavky občanov na bezplatnej linke 0800 123 123 (dôchodky) a ďalšie požiadavky na linke 0906 171 989 (nemocenské dávky, výber poistného a iné). Narástol aj počet tých poistencov, ktorí na otázky a poradenstvo využívajú e-mailovú komunikáciu, a to prostredníctvom kontaktného formulára na webovej stránke Sociálnej poisťovne. Odpoveď dostanú spravidla do 24 hodín.
TASR informoval hovorca Sociálnej poisťovne Peter Višváder.