Objavte silu sociálnych médií

Objavte silu sociálnych médií

Bratislava 24. septembra 2018 (HSP/Foto:BUX.sk)

 

Gary Vaynerchuk patrí k najúspešnejším mágom na sociálnych sieťach.

Obálka knihy

Jeho kariéra pôsobí ako moderná rozprávka. V Amerike sa ocitol ako dieťa bieloruských prisťahovalcov. Keď prevzal podnikanie po rodičoch, urobil z neho vďaka e-obchodu mnohomiliónové impérium. Na Youtube spustil videoblog, ktorý prilákal milióny začínajúcich i skúsených podnikateľov.

Reklama

Vo svojej novej knihe Na plný plyn vysvetľuje, prečo sú dnes sociálne médiá dôležitejšie a opodstatnenejšie ako kedykoľvek predtým.

Ukazuje, ako dlhodobo ovplyvnili jeho úspechy aj úspechy ostatných podnikateľov. Dnes si nevie predstaviť svoje úspechy bez sociálnych médií, preto je odhodlaný urobiť všetko pre to, aby tieto platformy optimálne pracovali v jeho prospech. A presne o to v tejto knihe ide.

Reklama

V prvej časti vás Gary vyzýva Naštartujte sa: objasňuje, čo stále zaberá, aký dôležitý je obsah a čo potrebujete na to, aby ste to roztočili.

V druhej časti Rozbehnite sa vysvetľuje, ako začať, zviditeľniť sa a venuje sa jednotlivým sociálnym platformám. Vždy uvádza na konci každej kapitoly aj časť Ako som to roztočila – konkrétne príklady podnikateľov a biznismenov, ktorí prerazili na sociálnych sieťach.

Kniha Na plný plyn je najmodernejším sprievodcom na ceste k vášmu profesijnému aj finančnému úspechu. Nie je však návodom na to, ako zbohatnúť. Ponúka skôr usmernenia, ako žiť podľa vlastných pravidiel.

„Gary v knihe ponúka ako na dlani svoj humor, dôvtip a štedrosť. Má výnimočný talent úprimne prehovoriť  podnikateľom do duše. Dáva im rady do života, vďaka ktorým sa dostanú od fázy myšlienky až k realizácii úspešného projektu – a je úplne jedno, v akej oblasti podnikajú,“ tvrdí slávna herečka Jessica Alba.

V tejto pútavej, praktickej a inšpiratívnej knihe Gary Vaynerchuk rozpitváva najpopulárnejšie sociálne médiá súčasnosti, aby si každý, od inštalatéra po zubárku, našiel vhodnú platformu pre svoj nosný obsah.

Reklama

Kniha ponúka teoretické rady aj praktické postupy, ako preraziť na sociálnych sieťach. Venuje sa stáliciam ako Twitter, Facebook, YouTube či Instagram, ale aj ich mladším úspešným súrodencom ako Musical.ly.

Tým skúsenejším kniha Na plný plyn priblíži málo známe podrobnosti a poskytne im najaktuálnejšie tipy a bystré zlepšováky na zvýšenie efektivity rokmi overených stratégií.

 

Prečítajte si úryvok z novinky Na plný plyn:

Moja osemročná dcéra Misha vyhlásila, že keď vyrastie, chce byť youtuberkou. Taký výrok neprekvapí – keď deti zistia, čo robia ich rodičia, chcú robiť to isté (a okrem toho lietať do vesmíru). Moja dcérka vidí, ako trávim celé dni na internetových platformách, rozprávam sa s ľuďmi a podnikám, a, samozrejme, vidí, že svoju prácu milujem. Mňa potom nemôže prekvapiť, ak chce Misha robiť to isté.

Reklama

O osobnej značke sa naši najmenší zrejme neučia na občianskej výchove, no dnešné deti veľmi dobre vedia, že tvorba youtubových videí, nahrávanie fotiek s popiskami na Instagram, uverejňovanie príspevkov v dĺžke do 280 znakov na Twitteri či posielanie momentiek na Snapchate je normálna práca. A vedia tiež, že pár šťastlivcom taká práca prinesie slávu a peniaze. Naše deti snívajú, že z nich budú internetové celebrity – podobne ako sme my snívali, že z nás budú hollywood­ske celebrity. Žiaľ, rodičia často nevedia, čo na sny svojich ratolestí povedať. Pokiaľ sami nepodnikajú alebo dobre nepoznajú súčasné prostredie internetu, často sa zmôžu len na začudované „To čo je?“. Alebo ešte horšie – uchýlia sa k úzkoprsému výsmechu: „Prosím ťa, to nie je normálna práca.“ Jasné, pár z nich sa nechápavo pousmeje a zmôže sa na mierne „Výborne, zlatko. Ale musíš sa poriadne snažiť“. Len čo deti zmiznú z dohľadu, aj títo rodičia nechápavo pokrútia hlavou nad sladkou nerozvážnosťou mladých.

Neviete si predstaviť, ako mi to ide na nervy.

Odpovede, ako je tá prvá, sú úplne nanič, nemá zmysel sa o nich baviť. Všetky klasické odpovede rodičov však ukazujú, že staršie ročníky často nemajú ani tušenia, v akom svete žijeme. V dnešnom svete jedenásťročný chlapec a jeho otec dokážu zarobiť milióny z kanála na YouTube tým, že sa natáčajú, ako rozrezávajú veci od výmyslu sveta.

Ja som pritom celý čas vedel, že sociálne médiá takto zmenia svet. Mám tendenciu vyslovovať prehnané predpovede, no práve o tejto veci som vyslovil svoj najpresnejší predpoklad. Iróniou osudu však zostáva, že sa moja predpoveď naplnila oveľa viac, ako som si dokázal predstaviť.

Pred pár rokmi som totiž vyhlásil, že úspešný príbeh môjho biznisu nebude ani zďaleka výnimočný.

Toto som po prvý raz vyhlásil, keď sa narodila Misha, a to hneď v úvode svojej prvej knižky o podnikaní Crush It! (Roztoč to! *). V nej som opísal, ako som si s pomocou internetu vybudoval silnú osobnú značku. Vďaka nej som ročný obrat nášho rodinného podniku Shopper’s Discount Liquors zvýšil zo štyroch miliónov na šesťdesiat miliónov. Moja obchodná stratégia bola pritom až drzo jednoduchá: potenciálnym zákazníkom som sa prihováral priamo pomocou jednoduchého videoblogu. Vzťahy so zákazníkmi som rozvíjal na Twitteri a Facebooku. Chcel som, aby sa so mnou ľudia bavili priamo, podobne ako sa v minulom storočí ľudia bežne bavili s majiteľom miestneho obchodu. Než som sa v roku 2009 dostal k napísaniu prvej knihy, svoje podnikanie som rozšíril. Môj pôvodný podnikateľský zámer predávať víno prerástol do väčšieho, všeobecnejšieho projektu. Chcel som sa venovať budovaniu podnikania. Začal som cestovať po svete a hovoril som každému, kto bol ochotný ma počúvať, že platformy ako Facebook, Twitter a YouTube predstavujú budúcnosť podnikania. Bolo to v čase, keď ich väčšina veľkých hráčov zo sveta biznisu považovala za stratu času. Dnes tomu ťažko uveriť, no vtedy bola digitálna revolúcia v začiatkoch a ja som musel pri každej príležitosti opisovať, ako nové sociálne médiá fungujú. Na začiatku každej prednášky o podnikaní som ľuďom musel vysvetliť, že na Facebooku sa dajú zdieľať články, fotografie a rovnako aj pocity a názory. Moje publikum vtedy často nechápalo, ako funguje Twitter – tak som ho prirovnával k Facebooku s tým rozdielom, že tam sú príspevky zakaždým verejné a ich dĺžka je – respektíve vtedy bola – obmedzená na 140 znakov. Budovanie osobnej značky, to čo je? Nikto nechápal, o čom hovorím. Dnes tomu ťažko uveríte, ale ani nie pred desiatimi rokmi si ľudia mysleli, že iba zopár šťastlivcov má reálne šancu roztočiť podnikanie za pomoci sociálnych médií.

Dnes šéfujem veľkej digitálnej mediálnej agentúre. Máme prevádz­ky v New Yorku, Los Angeles, Chattanooge a v Londýne. Aj dnes sa so svojím publikom a svojimi zákazníkmi kontaktujem cez Twitter, Facebook, Instagram a Snapchat. A som vlastne na každej platforme, o ktorú sa ľudia zaujímajú. Stále cestujem po svete a prednášam. K miliónom ľudí sa prihováram aj cez svoju youtubovú reláciu #AskGa­ryVee a vydávam aj denný youtubový videodokument DailyVee. Ľudia ma však poznajú aj z reality šou Planet of the Apps z dielne Applu, ktorá sa venuje vývoju nových mobilných aplikácií. A, samozrejme, som známy aj vďaka knihám, ako je táto, čo práve držíte v ruke. Neustá­­le pracujem. Mám dosah na čoraz väčšie množstvo ľudí. A nikdy som nebol spokojnejší.
Môj príbeh však dnes nie je ani zďaleka výnimočný.

Dnes si už pomocou internetu vybudovali silnú osobnú značku milióny ľudí. Ich podnikanie vďaka tomu prekvitá a oni môžu žiť, ako chcú. Ľudia, čo to roztočili na plný plyn, pochopili, že najviac ich životy napĺňa, keď podnikajú s niečím, čo milujú. Každý deň robia, čo chcú – a možností majú stále viac. V roku 2009 ste mohli vďaka internetu rozbehnúť napríklad predaj domácich kompótov alebo predaj na mieru projektovaných domov na strome. Dnes môžete podnikať s tým, akí ste. Povedzme, že ste mamička, máte dobrý vkus alebo nezvyčajné názory. Dnes môžete svojou značkou, vlastnou osobnosťou a svojím životom propagovať vlastný biznis. Alebo tým biznisom môže byť práve vaša osobná značka. Figúrky zo smotánky, deti celebrít či hviezdičky z reality šou takto fungujú celé roky. Teraz sa aj my ostatní musíme naučiť, ako zarobiť na veciach, čo by sme radi robili aj zadarmo.

Online kníhkupectvo BUX.sk

 

Reklama

Prihláste sa k odberu newslettra Hlavných správ

Prihláste sa k odberu newslettra Hlavných správ
Pošlite nám tip
Reklama

Odporúčame

Reklama

Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.

NAŽIVO

13:51

Juhokórejská vláda budúci týždeň spustí finálne kroky na pozastavenie licencií štrajkujúcich lekárov. Už zhruba mesiac totiž štrajkuje viac ako 90 percent z 13.000 stážistov a rezidentov proti vládnemu plánu prudko zvýšiť počet študentov na lekárskych fakultách.

13:49

Štát chce zlepšiť situáciu pod Strečnom urýchleným doinštalovaním väčšieho množstva oceľových sietí, ktoré budú zachytávať skaly padajúce z brala na cestu. Zároveň rokuje s dodávateľmi tunela Višňové, aby sa urýchlilo jeho odovzdanie do užívania. Uviedol to v piatok na brífingu minister dopravy SR Jozef Ráž (nominant Smeru-SD) po skončení rokovania krízového štábu.

13:37

Nealkoholické nápoje s pridaným cukrom alebo sladidlami, či už pôjde o bežné balené nápoje, sirupy alebo energetické nápoje, majú od budúceho roka podliehať novej spotrebnej dani. Vyplýva to z návrhu zákona o dani zo sladených nealkoholických nápojov, ktorý do medzirezortného pripomienkového konania predložilo Ministerstvo financií (MF) SR.

13:36

Je príliš skoro vyhlásiť víťazstvo nad infláciou v eurozóne. Riziko väčšieho a dlhšie trvajúceho rastu spotrebiteľských cien, ako sa očakávalo, “je súčasťou hry”. Uviedol to člen Rady guvernérov Európskej centrálnej banky (ECB) Martinš Kazaks v rozhovore vo Washingtone, kde sa zúčastňuje jarného zasadania Medzinárodného menového fondu a Svetovej banky.

13:35

Ceny zlata v piatok ráno prudko vzrástli a priblížili sa k rekordným maximám po správach o izraelských útokoch na Irán, ktoré zvýšili dopyt po tzv. bezpečných investíciách. Spotová cena zlata sa v piatok ráno nakrátko vyšplhala až na 2417,79 USD (2264,06 eura) za uncu (31,1 gramu). Júnový kontrakt na zlato na komoditnej burze Comex stúpol 2433 USD za uncu.

13:32

Skupina G7 v piatok v súvislosti s útokom v Iráne vyzvala na zmiernenie napätia v regióne a varovala pred “katastrofálnymi dôsledkami pre civilné obyvateľstvo” v prípade plnohodnotnej izraelskej operácie v meste Rafah. Ministri zahraničných vecí týchto siedmich najvyspelejších krajín sa na stretnutí na Capri taktiež zaviazali pomôcť Ukrajine s protivzdušnou obranou.

13:26

Havarijný stav veľkej časti mostov na slovenských cestách plánuje vláda riešiť cez projekty verejno-súkromného partnerstva (PPP). Investori by mohli dostať ponuku na opravu približne 500 mostov, na ktorých by po oprave určitý čas zabezpečovali aj ich údržbu a štát by investíciu postupne splácal, podobne ako jeden z úsekov rýchlostnej cesty R1 medzi Nitrou a Banskou Bystricou. V piatok to po stretnutí s ministrom dopravy Jozefom Rážom (nominant Smer-SD) povedal premiér Robert Fico (Smer-SD). Cez PPP projekty by sa mohla rozšíriť aj železničná trať z Bratislavy do Košíc.

Robert Fico
Na snímke predseda vlády SR Robert Fico (SMER-SD) gestikuluje na brífingu počas kontrolného dňa na rezorte dopravy
13:10

Intenzívne boje v mjanmarskom Jakchainskom štáte predstavujú vážnu hrozbu pre civilistov, varovala v piatok Organizácia Spojených národov. Zároveň žiadala vytvorenie medzinárodného tlaku s cieľom zabrániť ďalšiemu “strašnému prenasledovaniu” etnických Rohingov.

12:59

Nemecký spolkový kancelár Olaf Scholz v reakcii na nočné útoky v Iráne opätovne varoval pred ďalším stupňovaním napätia na Blízkom východe.

Olaf Scholz
Na snímke nemecký kancelár Olaf Scholz
12:49

Samovražedný atentátnik na motorke sa v piatok v Karáčí odpálil v blízkosti dodávky, ktorá prevážala piatich japonských zamestnancov miestnej automobilky. Japonskí zamestnanci vyviazli bez zranení, výbuch však zranil troch okoloidúcich, uviedla polícia.

12:42

Ceny pohonných látok rástli aj počas 15. týždňa tohto roka, benzíny zdraželi viac ako o dva centy a mierne stúpla aj cena nafty. Oproti minulému týždňu boli ceny pohonných látok vyššie v priemere o 6 %.

Zobraziť všetky

NAJČÍTANEJŠIE










Reklama

NAJNOVŠIE










Reklama
Reklama

NAJNOVŠIA KARIKATÚRA

POČASIE NA DNES

NAJNOVŠIE ROZHOVORY

NAJNOVŠIE Z DOMOVA

NAJNOVŠIE ZO ZAHRANIČIA

NAJNOVŠIE ZO ŠPORTU

NAJNOVŠIE ZO SVETONÁZORU

FOTO DŇA

Na snímke rozkvitnuté pole repky olejnej (Brassica napus) pri obci Zemplínske Hradište v okrese Trebišov

Autor: FOTO TASR-Roman Hanc

Facebook icon

Vážení čitatelia, prosíme vás, aby ste sa prihlásili na našu novú facebookovú stránku. Facebook nám totiž zmazal niektoré účty, ktoré starú stránku spravovali

Reklama
Reklama
Reklama
Facebook icon

Vážení čitatelia, prosíme vás, aby ste sa prihlásili na našu novú facebookovú stránku. Facebook nám totiž zmazal niektoré účty, ktoré starú stránku spravovali