Amsterdam 6. júna (TASR) – Holandská maloobchodná sieť Royal Ahold oznámila mierny medziročný pokles zisku v 1. kvartáli tohto roka. Dôvodom bolo najmä zvýšenie nákladov na propagáciu výrobkov s cieľom prilákať väčší počet zákazníkov, ktorí sa stále viac orientujú na lacnejšie produkty. Navyše, silný týždeň veľkonočných sviatkov spadol tento rok do 2. štvrťroka.
Spoločnosť, ktorá najväčší objem tržieb realizuje na americkom trhu, zároveň informovala, že počíta s náročnými podmienkami počas celého roka 2012, keďže nepriaznivé ekonomické vyhliadky v USA a Európe budú naďalej tlačiť na výdavky spotrebiteľov.
Čistý zisk Aholdu v 1. štvrťroku tohto roka dosiahol 282 miliónov eur, zatiaľ čo v rovnakom období 2011 to bolo 291 miliónov eur. To znamená pokles o 3,1 %. Tržby sa zvýšili o 5 % na 9,7 miliardy eur. Na kľúčovom americkom trhu, kde Ahold realizuje dve tretiny tržieb, vzrástli tržby o 2,8 %.
.
Varovanie
Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.