Ako uvádzajú kupujúci, ktorí v predvečer vianočných sviatkov prišli nakupovať alkoholické nápoje, boli ohromení, ako nikdy predtým, s niečím podobným sa ešte nestretli. Boli nútení stáť v rade, pokiaľ sa nenašiel nejaký predavač, ochotný im predať potrebné veci.
Zástupca spoločnosti Marks & Spencer vysvetlil, že spoločnosť sa snaží vytvoriť “prostredie bez diskriminácie, takže keď niektorí /zamestnanci/ vyjadrili výhradu vo svedomí, spoločnosť sa snažila vyjsť im v ústrety, pritom zabezpečiť vysokú úroveň zákazníckych služieb”.
Avšak, niektoré z najväčších maloobchodných reťazcov nesúhlasia s touto politikou. Napríklad, miestna spoločnosť Sainsbury, po konzultácii s náboženskými skupinami, uviedla, že nevidí dôvod, prečo by niektorí z jej zamestnancov, ktorí nepožívajú alkohol alebo bravčové mäso, mali odmietnuť ho predať. “U nás platí jeden za všetkých” – povedal hovorca Sainsbury. Firma ASDA zase poznamenala, že jednoducho nedáva do pokladnice moslimov, ktorí odmietajú predaj alkoholu.
Sieť Morrisons, so sídlom v Bradforde, kde je veľká moslimská komunita, sa vyjadrila, že rešpektuje a „pracuje s prianím každého, kto nechce pracovať s určitými potravinami z náboženských či kultúrnych dôvodov.”