Paríž 13. novembra (TASR) – Francúzska mediálna a telekomunikačná spoločnosť Vivendi zaznamenala za 3. kvartál pokles zisku, avšak menší, ako jej analytici predpovedali.
Z najnovších výsledkov Vivendi vyplýva, že jej zisk pred úrokmi, zdanením, odpismi a amortizáciou (EBITDA) sa za tri mesiace do konca septembra znížil medziročne o 8 % na 1,39 miliardy eur. Analytici, ktorých oslovila agentúra Reuters však predpovedali, že klesne na 1,27 miliardy eur.
Tržby mediálnej skupiny sa v 3. kvartáli znížili medziročne o 1,6 % na 6,67 miliardy eur, čo sa zhruba zhoduje s odhadmi analytikov, ktorí očakávali tržby na úrovni 6,68 miliardy eur.
Čistý zisk Vivendi po očistení od jednorazových príjmov a strát v sledovanom období klesol o 2,9 % na 665 miliónov eur.
Na hospodárske výsledky Vivendi mala negatívny vplyv cenová vojna na telekomunikačnom trhu, ktorá skresala príjmy jej mobilného operátora SFR.
Spoločnosť, ktorá okrem mobilných operátorov vo Francúzsku, v Maroku a Brazílii vlastní napríklad aj nahrávaciu spoločnosť Universal Music, vydavateľstvo videohier Activision Blizzard, či najväčšiu platenú televíznu stanicu vo Francúzsku Canal+, zároveň zvýšila svoj odhad čistého zisku v tomto roku na zhruba 2,7 miliardy eur z pôvodne očakávaných 2,5 miliardy eur.
Čo sa týka SFR, Vivendi plánuje znížiť prevádzkové náklady operátora o 500 miliónov eur do konca roka 2014.
Informovali o tom agentúry Reuters a Bloomberg.