Košice 23. novembra (TASR) – Až do 12. mája budúceho roka sa môžu študenti stredných a vysokých škôl zapojiť do súťaže o najlepší filmový reklamný šot na tému kompostovanie. Šot má podľa garanta súťaže Reného Říhu pomôcť osloviť širokú verejnosť a prezentovať kompostovanie ako súčasť moderného životného štýlu.
V súťaži budú ocenené tri najlepšie šoty, ktoré budú následne šírené cez internet a televízne vysielanie, s cieľom osloviť čo najširšie publikum. "Je to ďalší z informačných kanálov, ktoré sa snažíme využiť, aby sme oslovili širokú verejnosť," uviedol Říha. Štýl filmových šotov nie je obmedzený, môže to byť animácia, hudobný klip alebo čokoľvek iné. Študenti môžu používať na ich vytvorenie bežné kamery alebo kamery v mobilných telefónoch. Pri hodnotení však bude porota, zložená zo zástupcov Občianskeho združenia Priatelia Zeme a odborníka na reklamu, prihliadať aj na technickú kvalitu príspevku.
Šot by mal pozitívnym, prípadne aj vtipným spôsobom propagovať kompostovanie a povedať o zmysle, prečo vlastne kompostovať. "Kompostovanie je jednoduchá metóda, ako veľmi užitočne a účinne znížiť množstvo produkovaných odpadov a zároveň získať kvalitné organické hnojivo. Biologické odpady tvoria takmer polovicu hmotnosti všetkých odpadov z domácností," dodáva expert na kompostovanie Branislav Moňok.
Študenti sa do súťaže môžu prihlásiť prostredníctvom vyplnenia formulára na webovej stránke www.priateliazeme.sk/spz/filmove-soty-kompostovanie, kde nájdu aj všetky ostatné informácie o súťaži. Súťaž je organizovaná v rámci projektu "Povedzme si všetko o kompostovaní", ktorý je podporený Islandom, Lichtenštajnskom a Nórskom prostredníctvom programu Aktívne občianstvo a inklúzia, ktorý realizuje Nadácia Ekopolis v spolupráci s Nadáciou pre deti Slovenska a SOCIA – nadácia pre sociálne zmeny.