Paríž 17. júla 2019 (HSP/Sputnik/Foto:TASR/AP-Joshua Paul)
Ghyslain Wattrelos, francúzsky inžinier, ktorý počas tragédie s malajzijským Boeingom 777 letu MH370 prišiel o svoju ženu a dve deti, uviedol, že toto predurčené lietadlo nieslo nejaký mystický náklad. Oznámil to denníku Le Parisien a citoval francúzskych vyšetrovateľov, že existuje niekoľko rozporuplných zoznamov pasažierov, napríklad zoznam rozmiestnenia pasažierov
Podľa Wattrelosa sa následne zistilo, že mystický 89-kilogramový náklad a preťažený kontajner bol na zoznam letu doplnený po štarte.
Inžinier uviedol, že expert nerobí žiadne výsledky. Podľa neho to môže byť nekompetentnosť alebo manipulácia. “Čokoľvek to môže byť. Bude to súčasťou dopytovania Malajzijcov.”
Verzia príčiny tragédie
Malajzijským úradom sa nepodarilo zistiť, prečo lietadlo s 239 ľuďmi na palube letelo z Kuala Lumpur do Pekingu okľukou a zmizlo z radarov.
Extenzívny podvodný výskum v južnej časti Indického oceánu, kam sa lietadlo pravdepodobne zrútilo, nenašiel žiadnu stopu Boeingu. Niekoľko úlomkov, ktoré zrejme patrili lietadlu, našli na pobreží Juhoafrickej republiky, Madagaskaru a Mauríciusu.
Existujú rôzne, a často rozporuplné verzie príčin tragédie. Jedna navrhuje, že Boeing bol unesený pilotom, pasažierom alebo čiernym pasažierom.
Odhalenie 89-kilogramového nákladu by mohlo potvrdiť hypotézu, ktorú predtým uviedli detektívi, ktorí sa zaoberajú nezávislým vyšetrovaním tragédie MH370.
Pred mesiacom letecký bezpečnostný expert Tim Termini v leteckej relácii Channel 5 povedal: “Myslím, že pravdepodobne došlo k únosu, tým pádom existujú štyri možnosti únosu.”
Mohlo by to byť unesenie členom posádky, pasažierom, čiernym pasažierom alebo elektronického prevzatia kontroly lietadla zo stanice, pôsobiacej zo zemského povrchu.
Podľa Philipa Bauma, redaktora časopisu Aviation Security International a profesora leteckej bezpečnosti, sa zdá, že úradníci nechcú zvažovať možnosť unesenia čiernym pasažierom.
V roku 2018 The Independent napísal, že možnosť únosu čiernym pasažierom berú do úvahy, ale úradníci sa tým nechcú zaoberať.
Uviedol, že jeden alebo niekoľko jednotlivcov sa mohlo dostať do lietadla, keď bolo ešte na letisku a schovať sa medzi elektronikou v podlahe lietadla alebo v inžinierskom oddelení za pilotnou kabínou.
Lietadlo spoločnosti Malaysia Airlines vykonávalo let z Kuala Lumpuru do Pekingu. Vo vzdušnom priestore nad Vietnamom bolo náhle odpojené zariadenie, informujúce o polohe lietadla a zmizlo z radarov. Na palube bolo 239 ľudí. V januári 2015 lietadlo vyhlásili za zrútené a všetkých, ktorí sa nachádzali na palube, za mŕtvych.