Opakovaná správa Bratislava 13. mája (TASR) – Občania za tri mesiace nahlásili na mailovej adrese pokladnica@financnasprava.sk takmer 30 podnetov na podozrivé bločky z registračnej pokladnice. V 22 prípadoch poslali aj oskenovaný doklad, o ktorom sa domnievali, že je falošný. Informovala o tom hovorkyňa Finančnej správy (FS) SR Patrícia Macíková.
Podnety sa podľa nej týkajú prevádzok po celom Slovensku. Najčastejšie sa obyvatelia sťažujú, že falošné bločky dostali v reštauráciách a baroch. Podnety však prišli aj na cukráreň či známe obchodné reťazce. Nejde pritom len o malé prevádzky, ale napríklad aj o známe reštaurácie. Okrem blokov z elektronickej registračnej pokladnice (ERP) občania poslali aj oskenované – rukou vypísané paragóny. V mnohých prípadoch nahlásili adresu prevádzky, kde im bloček nevydali vôbec.
Macíková ubezpečila, že každý podnet pracovníci Finančnej správy SR vyhodnocujú a preverujú. Pokiaľ pokladničný blok nie je v poriadku, okamžite to preveruje príslušný daňový úrad. Už doterajšie podnety viedli k začatiu niekoľkých kontrol, polovica z podaní sa ukázala ako opodstatnená.
"Projekt pokračuje, a preto vyzývame občanov, aby nám aj naďalej posielali svoje podnety na adresu: pokladnica@financnasprava.sk. Podozrivý pokladničný blok odporúčame oskenovať a poslať ho emailom. Ak občan pokladničný blok vôbec nedostal, je potrebné nahlásiť presnú adresu prevádzky, čas a dátum nákupu a nechať na seba kontakt pre prípad, že bude potrebné údaje spresniť," informovala.
Podnety môžu podľa Macíkovej občania nahlásiť aj poštou na adrese: Finančné riaditeľstvo SR, Mierová 23, 815 11 Bratislava, s heslom "pokladnica". "Pri všetkých podnetoch, ktoré od občanov dostávame, zostávajú nahlasovatelia v anonymite," dodala.