Bratislava 26. januára (TASR) – Školenia, semináre, či rôzne informačné materiály. Aj takýmito spôsobmi sa môžu klienti slovenských bánk dozvedieť o zavádzaní nového platobného systému SEPA.
Banky už v minulom roku odštartovali rôzne kampane, kde najmä korporátnym klientom vysvetľovali ako budú platby po zavedení nových platobných štandardov realizovať. Tatra banka napríklad vlani urobila 15 seminárov na tému SEPA. Podobné aktivity robili aj ostatné banky. "Prvá komunikácia ohľadne SEPA bola firemným klientom komunikovaná už v roku 2012 v rámci prednáškových blokov organizovaných divíziou firemného bankovníctva v 10 najväčších mestách," povedala zástupkyňa generálneho riaditeľa VÚB banky Elena Kohútiková.
Klienti môžu zmeny, ktoré prinesie SEPA v súčasnosti konzultovať aj s pracovníkmi bánk. "Komunikácia s korporátnymi klientmi prebieha aj na individuálnej báze, nakoľko majú špecifické potreby, ktorým sa snažíme vychádzať v ústrety," priblížil hovorca Slovenskej sporiteľne Štefan Frimmer.
Informácie o SEPE si klienti bánk môžu nájsť aj na internetových stránkach, či v internetbankingu. "Klientov sme informovali aj prostredníctvom sociálnych sietí, formou výpisov, či oznamov na pobočkách," priblížila hovorkyňa ČSOB banky Zuzana Eliášová.
Finančné domy sa rovnako v najbližších dňoch chystajú klientov kontaktovať, či nemajú problém so zadávaním napríklad inkasných platieb. "S blížiacim sa termínom 1. februára 2014, keď už musia mať všetky banky svoje systémy upravené, budeme dotknutých klientov informovať emailom, aby si skontrolovali svoje údaje v súhlase s inkasom, ktoré sú v tomto smere novinkou," uviedla hovorkyňa Zuno Bank Mária Kecsöová. Po novom totiž súhlas na inkaso budú klienti dávať priamo inkasantovi, teda napríklad dodávateľovi energií, či mobilnému operátorovi. Inkasant však musí vo svojej banke požiadať o identifikátor príjemcu inkasa, teda takzvaný CID kód. Dôležitou zmenou je, že od 1. februára zaniká opakovanie inkasa v prípade nedostatku peňazí na účte platiteľa.