Európska komisia nemá v úmysle stanoviť kvóty pre elektromobily, píše Reuters. Všeobecne platí, že by mali byť odporúčané vozidlá s nízkou úrovňou znečistenia životného prostredia, ale v tejto súvislosti nie sú uvedené kvóty, uviedol hovorca bruselských úradov v pondelok. Žiadna technológia by nemala byť “diskriminovaná”.
Predtým cirkulovali správy, že Európska komisia posúdi kvóty na elektrické automobily od roku 2025. Minimálne predajné kvóty by mohli byť zahrnuté v balíčku opatrení pre ekologickejšiu mobilitu okrem prísnejších limitov na emisie CO2, ktorý má byť predložený Komisiou do konca roka.
Nemecké spolkové ministerstvo dopravy chce na rozdiel od ministerstva životného prostredia a ministerstva hospodárstva nevie o strednodobom zavedení kvót pre elektrické alebo iné nízkoemisné vozidlá, píše Reuters. “Neviem o žiadnom rozporuplnom návrhu,” povedal hovorca ministerstva dopravy v pondelok v reakcii na správu, podľa ktorej EÚ uvažuje nad zavedením kvót. Ministerstvo neuviedlo, aký typ pohonu by mal formovať budúcnosť. “To je dôvod, prečo v tomto bode chceme presadzovať technologickú otvorenosť,” zdôraznil hovorca. “Chceme, aby Nemecko ostalo krajinou automobilového priemyslu,” dodal.
Nemecké spolkové ministerstvo hospodárstva rovnako ako predtým ministerstvo životného prostredia otvorene podporovalo stanovenie záväzných cieľov pre elektromobily. “Chceme, aby Nemecko bolo aj naďalej číslom 1 v automobilovom priemysle,” povedal námestník ministra Matthias Machnig povedal agentúre Reuters. Digitalizácia a nové technológie rozhodnú, kto bude stáť na čele priemyslu v budúcnosti. “Preto by sme mali hovoriť aj o záväzných cieľoch pre elektrickú mobilitu v Európe, vrátane Nemecka,” dodal.