Palo Alto 24. mája 2018 (HSP/Foto: screenshot YouTube)
Elon Musk, výkonný riaditeľ spoločnosti Tesla, sa v poslednom čase zameral na médiá a uviedol, že plánuje spustenie internetovej stránky na posúdenie dôveryhodnosti spravodajských článkov a ich zdrojov, píše BBC
Táto myšlienka vzišla u Muska na základe aktuálnych správ o jeho spoločnosti Tesla, ktoré považoval za nespravodlivé. Týkali sa pracovných podmienok jeho zamestnancov a obáv zo spoľahlivosti brzdenia elektrických vozidiel.
“Problém je v tom, že novinári sú pod neustálym tlakom, aby získali maximálny počet kliknutí a zarobili si reklamné doláre, lebo inak budú vyhodení,” napísal Elon Musk na Twitteri . “Je to ošemetná situácia, keďže Tesla neinzeruje, ale spoločnosti vyrábajúce fosílne palivá a benzínové či dieselové autá patria medzi najväčších zadávateľov reklamy na svete.”
Musk, ktorý pôvodne získal svoje bohatstvo ako spoluzakladateľ platobnej služby PayPal, uviedol, že uvedie na trh webové stránky, ktoré by sa používali na hodnotenie dôveryhodnosti médií. Rovnako zabráni robotom manipulovať so systémom, dodal.
Novú webovú platformu doslovne nazval “Pravda”, rovnako ako sa volali noviny v bývalom Sovietskym zväze alebo dokonca aj u nás.
Going to create a site where the public can rate the core truth of any article & track the credibility score over time of each journalist, editor & publication. Thinking of calling it Pravda …
— Elon Musk (@elonmusk) 23. mája 2018