Bratislava 11. septembra 2019 (HSP/Foto:SITA-Branislav Bibel)
Národný letecký a vodný dopravca sú ekonomický nezmysel. Ročne by produkovali straty v desiatkach miliónov eur. Ukázali to analýzy, ktoré nás všetkých stáli desaťtisíce eur, upozorňuje hnutie Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti (OĽANO). Informoval o tom Matúš Bystriansky, hovorca OĽaNO
„Napriek tomu, že na nezmyselnosť týchto projektov upozorňovali viacerí odborníci, teraz to už má Andrej Danko konečne čierne na bielom a po troch rokoch vo vláde by sa mohol začať venovať skutočným problémom v doprave,“ skonštatoval tieňový minister dopravy Ján Marosz s tým, že OĽANO už po medializovaní prvotných nápadov hovorilo o tom, že na Slovensku už jedného národného dopravcu máme – vlakového – a jeho dopravné prostriedky horia. Ak by mal rovnako fungovať aj národný letecký, či vodný dopravca, mohlo by to byť životu nebezpečné.
Podľa J. Marosza by sa mala vláda najprv postarať o kolabujúcu železničnú dopravu a až potom pracovať na nových projektoch. „Je to ďalší príklad nekompetentnosti a falošných bublín Andreja Danka, ktorý sa nevie postarať ani o to, aby do vlakov netieklo a nehoreli, a nieto ešte zriaďovať leteckých alebo vodných dopravcov. Tí ľudia na to nie sú kompetentní a je to ekonomický nezmysel,“ vysvetlil Ján Marosz.
Keďže predstavitelia Slovenskej národnej strany chcú tieto projekty presadzovať po budúcich voľbách, za hnutie OĽANO si dovoľujeme upriamiť pozornosť na náš program SPOĽAHLIVÁ DOPRAVA, v ktorom hovoríme najmä o systematickom zlepšovaní kvality existujúcej železničnej siete, jej modernizácii, koordinácii spojov, či integrácii dopravy. „Tieto riešenia z dielne OĽANO by zabezpečili, aby vlaky jazdili načas a aby bola verejná doprava pre ľudí spoľahlivá,“ uzavrel Ján Marosz.
SaS: Potvrdili sa naše prognózy. Tisíce eur na analýzu národných aeroliniek by mali byť zosobnené
Strana Sloboda a Solidarita (SaS) od začiatku vnímala za absolútnu stratu času a mrhanie financiami zaoberať sa zriadením národného leteckého dopravcu, ktorý navrhoval predseda SNS Andrej Danko a ktorý sa dostal do programového vyhlásenia vlády, informoval Róbert Buček, vedúci komunikačného oddelnia a hovorca SaS.
„Už pred pol rokom sme upozorňovali vládu a verejnosť na to, že zriadenie národného leteckého dopravcu je dopredu odsúdené na zánik. Tiež sme varovali, že vypracovanie analýz za 57-tisíc eur je vyhadzovanie peňazí von oknom. Ešte skôr než sa akákoľvek analýza začala robiť, bolo jasné, ako to celé dopadne,“ uviedol poslanec NR SR za SaS a tímlíder strany pre dopravu Miroslav Ivan.
Nezmyslom bolo podľa liberálov aj to, že analýza počítala s nákladmi štátu v hodnote desiatok miliónov eur na založenie prvých 15 mesiacov prevádzky. „Dôkazom nekompetentnosti ministerstva dopravy realizovať nápady Andreja Danka je, že ministerstvo nedalo ani len posúdiť investíciu za viac ako 100 miliónov eur Útvaru hodnoty za peniaze Ministerstva financií SR. Z toho dôvodu si myslíme, že 57-tisíc eur za spomínanú zbytočnú analýzu by malo byť zosobnených,“ uzavrel Miroslav Ivan.