Bratislava 28. septembra 2021 (HSP/Foto:TASR-František Iván)
Upozornil na to Juraj Hipš z mimoparlamentnej strany Spolu-OD, ktorý cez víkend prehral voľby predsedu strany s nezaradeným poslancom NR SR Miroslavom Kollárom.
Mnohí odborníci počas prvých dvoch vĺn pandémie upozorňovali, že jedným z kľúčových problémov zatvárania škôl kvôli koronavírusu je to, že množstvo rodín na Slovensku nemá k dispozícii pripojenie k internetu či počítač pre každé dieťa. Dochádza tak jednak ku diskriminácii ako aj ku vytváraniu prekážok vo vzdelávaní.
Pedagóg a bývalý šéf strany Spolu Juraj Hipš uviedol, že minulý týždeň bolo podľa oficiálnych čísel na dištančnom vzdelávaní 28 807 žiakov. Požiadal preto Ministerstvo školstva SR o informáciu, koľko z týchto detí nemá prístup k online výučbe a aké kroky sa podnikli, aby neboli diskriminované, ako tomu bolo počas prvej aj druhej vlny.
“Ministerstvo zareagovalo rýchlo a pružne. Odpísali, že takéto údaje nemajú. Bodka. Aj v tretej vlne pandémie panuje na ministerstve dátové peklo,” kritizuje Juraj Hipš rezort, ktorý vedie nominant SaS Branislav Gröhling.
Reklama
Ozrejmil, že z ministerstva mu ale odporučili, aby si preštudoval analýzu z prvej vlny. “Neviem, čo tým chceli odkázať. V tej viac ako rok starej analýze sa hovorí práve o tom, že 52 000 detí nemalo prístup k žiadnemu vzdelávaniu a 128 000 detí bolo bez prístupu k internetu…”
Hipš uviedol, že chápe to tak, že ministerstvo všetkým deťom, rodičom a učiteľom odkazuje, že horšie to už nebude. “Je ale smutné, že ministerstvo si zvolilo práve tento prístup. Všetky deti by si zaslúžili, aby dostali podporu a pomoc. Aj v tretej vlne pandémie sa ale žiaľ ukazuje, že až takou prioritou nie sú. A to je zlá správa pre nás všetkých,” myslí si.