Tisíce z takýchto recenzií neboli overené, čo znamená, že neexistoval žiadny dôkaz, že by recenzent produkt skutočne kúpil. Spoločnosť Amazon na svoju obranu povedala, že používa automatizované technológie na odstránenie nepravdivých recenzií.
Spoločnosť uviedla, že investovala „významné zdroje“ na ochranu svojho systému hodnotenia, „pretože vie, že zákazníci oceňujú názory a skúsenosti, ktoré zdieľajú nakupujúci. Dokonca aj jedna nepravdivá recenzia je príliš,” uviedla firma.
The Which? pomocou svojho prieskum ale zistila, že falošné recenzie boli samozrejmosťou.
Pri vyhľadávaní napríklad slúchadiel, Amazon na prvej strane výsledkov punúkol všetky produkty od neznámych značiek, čo znamená, že o nich odborníci nepočuli a nehodnotili ich. A z týchto 12 000 hodnotení sa väčšina (87%) týkala neoverených nákupov.
Jeden z príkladov je sada slúchadiel neznámej značky Celebrat, ktorá mala 439 recenzií, z ktorých všetky boli päťhviezdičkové a neoverené. Zaujímavosťou je, že boli odoslané v ten istý deň, čo naznačuje, že boli vytvorené automaticky.