Bratislava 18. januára 2015 (HSP/Foto: Aliancia za rodinu)
Na portáli Youtube je zverejnený klip Aliancie za rodinu, ktorý televízie odmietli vysielať. Televízie sa zachovali nekorektne, pretože klip odmietli vysielať bez toho, aby sa s ním oboznámili. Odmietli ho vysielať napriek tomu, že šlo o komerčnú – platenú reklamu, čo jasne hovorí o tom, že nie sú v tomto prípade nezaujaté, ale práve naopak, postavili sa na jednú stranu a to na stranu tých, čo chcú hlasovať v referende nie, resp. sa ho pokúsiť zmariť svojou neúčasťou. Čo je na tomto fakte najhoršie, je skutočnsť, že sa tým pádom nedá u týchto televízii očakávať ani nezaujatosť v spravodajstve a reláciách vysielaných k téme.
Obzvlášť za povšimnutie stojí postoj Slovenskej televízie, ktorá tiež klip odmietla vysielať. Ako verejnoprávna, priamo občanmi platená, by sa nemala zaradiť na jednu stranu, ale by mala stáť v strede a čo najobjektívnejšie informovať. Teraz je jasné, že to tak nebude, že vedenie a zamestnanci RTVS sa postavili na jednú stranu.
Ak si však pozrieme klip Aliancie za rodinu, o ktorý v tomto spore ide, môžeme povedať, že Aliancia môže byť rada, že tento klip do vysielania nešiel. Obsahovo sa klip snaží upozorniť na to, že registrované partnerstvá osôb rovnakého pohlavia majú “vedľajší” účinok a tým sú následné adopcie deti týmito pármi. Klip je však nevýrazný a pôsobí amatérsky. Netreba to Aliancii vyčítať, Aliancia nie je profesionálna spoločnosť, sú to ľudia, ktorí sa rozhodli bojovať za všeľudské hodnoty, v oblasti reklamy sú to úplní amatéri, aj keď s nejakou reklamnou agentúrou pravdepodobne spolupracujú. Klip však nevyvoláva emóciu, ktorú podľa jeho obsahu, ako sa dá predpokladať, mal vyvolať. Vlastne nevyvoláva vôbec žiadnu emóciu. Klip svojím začiatkom a tiež hudbou pripomína pozývací klip na Národný pochod za život, ktorý sa uskutočnil v roku 2013, potom sa už samozrejme dej uberá iným smerom. Preto môže byť Aliacia za rodinu v postate rada, že klip nebude vysielaný. Navyše, množstvo ľudí pocítilo “spravodlivý hnev” a začalo sa masové zdieľanie klipu po sociálnych sieťach. Takto Aliancii aspoň zostanú peniaze, ktoré môže použiť na iné druhy propagácie svojich myšlienok, ktoré sa hádam vydaria viac. Celý 30 sekundový klip si môžete pozrieť tu:
Celá kampaň Aliancie za rodinu je nevýrazná. Ani billboard sa veľmi nevydaril. Je nevýrazný a ľudia sa sťažujú, že mu nerozumejú. Je na ňom napísané: Deti v tom majú jasno. Príďte chrániť rodinu. Hlasujem 3xÁno. V čom majú deti jasno, nie je všetkým ľuďom jasné. Tiež dieťa, ktoré je príliš staré na to, akú kresbičku drží v ruke, s odrezanou tvárou nepôsobí práve najlepšie.
Našťastie, výsledok referenda nezávisí od tejto kampane. Ľudia majú sedliacky rozum, a preto ich netreba presviedčať, ako majú hlasovať. Vedia to sami. Podľa prieskumu agentúry Focus uskutočnenom ešte v septembri, teda dávno pred spustením kampane, drvivá väčšina ľudí by odpovedala na všetky otázky áno. Podpora otázkam sa pohybovala od 68 do 90 % opýtaných.
Čo sa týka účasti, výsledky prieskumu boli síce povzbudivé, ale nie isté. Referenda sa chce zúčastniť síce takmer 46 percent oprávnených voličov, ale kvórum pre jeho platnosť je predsa len 50 percentné. Aliancia za rodinu teda musí zmobilizovať zvyšné 4 percentá voličov, čo nebude vôbec ľahké, avšak nie je to nemožné.
Aj preto, že to ako dopadne hlasovanie je úplne jasné, tí čo sú proti referendu, a podľa odmietnutia odvysielať klip je jasné, že sú to všetky hlavné médiá v krajine, sa snažia apelovať na ľudí, aby k urnám nešli. Vedia, že to je jediná šanca, ako zabrániť úspešnosti referenda. Vyfabrikovali množstvo pseudoargumentov a teraz sa snažia voličov otráviť, znechutiť a odhovoriť od účasti na hlasovaní.
Ako nakoniec dopadne referendum, či sa ukáže sila médií, alebo sila zdravého rozumu, uvidíme 7. februára.
ad