Bratislava 6. septembra (TASR) – Spoločnosť Heineken Slovensko nedostala žiadnu oficiálnu informáciu o zorganizovaní slepého testu, ktorý ide organizovať hnutie Pivobrane založené Asociáciou malých nezávislých pivovarov Slovenska (AMNPS). Ako vysvetľuje spoločnosť, jej značky sa zúčastňujú na súťaži Slovenská pivná korunka.
Heineken túto súťaž označuje za jedinú odbornú pivnú degustačnú súťaž na Slovensku, organizuje ju Slovenské združenie výrobcov piva a spoluorganizátormi sú Štátny veterinárny a potravinový ústav SR a Fakulta chemickej a potravinárskej technológie Slovenskej technickej univerzity. "Do súťaže sa môže prihlásiť ktorýkoľvek pivovar," odkazuje firma, ktorá získala prvé priečky v kategórii svetlého aj tmavého piva.
O zorganizovaní súťaže, troch slepých verejných testov, hnutím Pivobrana, dnes informovala AMNPS. Tá vyzvala na súboj jedného z dvoch veľkých hráčov na trhu, spoločnosť Heineken, ktorej ponúklo aj kooperáciu pri dohľade nad súťažou. Práve pre Heineken sa rozhodlo pre jeho útok na výrobcu piva Urpiner. Tento priemyselný pivovar totiž po získaní viacerých ocenení spustil kampaň s názvom "Viete, ktoré pivo je svetové?".
Práve toto napadol Heineken, ktorý má zaregistrovanú značku Zlatý Bažant svetové pivo, a tak upozornil Urpiner na závažné porušovanie ich práv. Urpiner však takéto napadnutie odmietol. "Možná zámena s ich produktom by pre nás nebola prínosom, ale skôr negatívom," odkázal na dnešnej tlačovej konferencii predseda asociácie Ľubomír Vančo.