Tokio 2. augusta 2016 (TASR/HSP/Foto:TASR/AP)
Japonská automobilka Honda Motor v 1. kvartáli svojho fiškálneho roka 2016/2017 zaznamenala pokles zisku, ale menší, ako jej predpovedali analytici. Vďačí za to dobrému odbytu v USA a v Číne, na dvoch najväčších automobilových trhoch na svete. Informovali o tom agentúry Reuters, AP a Bloomberg
Zisk tretej najväčšej japonskej automobilky sa za tri mesiace do konca júna 2016 znížil medziročne o 6,1 % na 174,6 miliardy jenov (1,53 miliardy eur), zatiaľ čo analytici očakávali, že klesne na 133 miliárd JPY.
Prevádzkový zisk Hondy však v sledovanom období vzrástol na 266,8 miliardy JPY z vlaňajších 183,6 miliardy JPY.
Aj tržby automobilky sa mierne zvýšili na 3,47 bilióna JPY z 3,46 bilióna JPY v 1. kvartáli predchádzajúceho roka.
Honda v tomto fiškálnom roku 2016/2017 (do 31. marca 2017) počíta s poklesom tržieb o 5,8 % na 14,8 bilióna JPY v dôsledku posilnenia jenu, ale zároveň očakáva nárast čistého zisku o 13,2 % na 390 miliárd JPY.
Príjmy automobilky pritom stále negatívne ovplyvňujú náklady na výmenu problematických airbagov od firmy Takata. Honda patrí medzi najväčších klientov Takaty. Aj silný jen redukuje príjmy firmy zo zahraničných trhov.
Tržby aj zisk BMW v 2. kvartáli vzrástli
Nemecká automobilka BMW zaznamenala v 2. štvrťroku 2016 nárast prevádzkového zisku. Pod tento výsledok sa podpísal dobrý odbyt jej nového modelu X1 SUV a celkovo solídny predaj sedanov a športovo-úžitkových modelov. Informovali o tom agentúry AP, Bloomberg a RTTNews.
Zisk Bayerische Motoren Werke (BMW) pred úrokmi a zdanením (EBIT) za tri mesiace do konca júna 2016 vzrástol o 7,9 % na 2,73 miliardy eur z 2,53 miliardy eur v rovnakom období vlani. Analytici, ktorých oslovila agentúra Bloomberg, pritom očakávali, že EBIT automobilky stúpne menej, na 2,67 miliardy eur.
Čistý zisk BMW sa v sledovanom období zvýšil o 11,9 % na 1,95 miliardy eur a jej tržby stúpli o 4,5 % na 25,01 miliardy eur z 23,94 miliardy eur v 2. kvartáli 2015.
Počet predaných áut v 2. štvrťroku vzrástol o 5,7 % na 605.534 z vlaňajších 573.079 vozidiel.
Automobilka BMW však v 1. polroku tohto roka klesla z prvej priečky v rebríčku najväčších svetových výrobcov luxusných vozidiel na druhé miesto, predbehol ju Mercedes. Koncern BMW v tejto súvislosti oznámil, že sa plánuje sústrediť na zlepšenie ziskovosti a investície do nových technológií, aby dokázal konkurovať novým rivalom vrátane výrobcu elektromobilov Tesla Motors či spoločnosti Uber Technologies.