Turčianske Teplice 31. októbra (TASR) – Samospráva Turčianskych Teplíc prináša od prvého novembra svojim občanom možnosť posielať podnety na zlepšenie v meste cez mobilnú aplikáciu City Monitor, informovala TASR Anna Weissová z oddelenia kultúry, športu a informácií mesta. Toto riešenie je ďalším krokom k jednoduchšej a efektívnejšej komunikácii medzi mestom a jeho obyvateľmi za pomoci dnes už bežných mobilných technológií.
Zástupcovia mesta si od aplikácie sľubujú najmä zrýchlenie procesu odstraňovania bežných porúch v meste a zlepšenie informovanosti občanov o aktuálnom dianí. "Aplikácia City Monitor nám umožní rýchlejšie reagovať na poruchy a problémy v meste, ktoré si vyžadujú zásah samosprávy. Cez mobilný telefón nám občania vedia poslať podnet na riešenie v momente, ako ich v meste zbadajú. Napríklad problémy ako chýbajúca či poškodená dopravná značka, či znečistenie verejného priestranstva tak môžu byť odstránené v oveľa kratšom čase," vysvetlil primátor mesta Michal Sygút.
Ako pokračoval, budú tiež vedieť jednoduchšie a rýchlejšie riešiť nelegálne skládky, rôzne druhy priestupkov či napríklad vandalizmus. Hlásenie je anonymné, preto sa nemusí občan báť nahlásenia aj takéhoto druhu podnetu. "Navyše nám toto riešenie umožní občanov včas informovať o rôznych udalostiach v meste poslaním push-notifikácie priamo na ich mobilné zariadenie," dodal Sygút.
Jana Daubnerová, marketingová manažérka softvérovej spoločnosti QBSW, a. s., ktorá toto riešenie mestu prináša, pokračovala, že City Monitor je určený všetkým vlastníkom inteligentných mobilných telefónov, tzv. smartfónov, s operačným systémov iOS a Android. Aplikácia je nenáročná na používanie a občania si ju môžu bezplatne stiahnuť z Apple App Store (iOS) alebo Google Play (Android). Ako náhle občan zistí v meste nejaký problém, jednoducho ho odfotí a pošle samospráve. V priebehu niekoľkých minút bude hlásenie zaregistrované.
Hneď ako sa nový podnet objaví, zodpovedný pracovník mesta na základe typu problému rozhodne, ktorý zamestnanec či organizačná zložka mesta dostane úlohu riešiť ho. Ak telefón podporuje GPS, budú do systému uložené aj súradnice miesta, kde bola fotografia vytvorená a systém sám doplní presnú adresu. Podľa vlastného uváženia môže občan k hláseniu pridať komentár, ktorým bližšie špecifikuje daný problém. Všetky ním nahlásené podnety ostávajú uložené v aplikácii, kde si môže jednoducho kontrolovať stav ich riešenia.
"Vďaka novej funkcionalite riešenia budú občania odteraz aj informovaní o najnovších udalostiach v meste. O všetkých zmenách, novinkách a potenciálnych krízových situáciách sa dozvedia prostredníctvom push-notifikácie," pokračovala Daubnerová. Push notifikácie sú krátke bezplatné správy, ktoré zasiela mesto svojim občanom. Nie sú však ako klasické sms, ani sa medzi sms neukladajú. Sú spojené výlučne s aplikáciou, takže prídu len tomu, kto ju má stiahnutú a má označené "Moje mesto" mesto Turčianske Teplice.