Londýn 12. januára 2017 (TASR/HSP/Foto:TASR/AP)
Britský maloobchodný reťazec Tesco zaznamenal na domácom trhu počas kľúčovej vianočnej sezóny nárast tržieb. To je solídny výsledok, ktorý signalizuje, že reťazec sa v súčasnom finančnom roku 2016/17 už zotavuje z poklesu tržieb aj zisku v predchádzajúcich rokoch
Tesco, ktoré čelí veľkému konkurenčnému tlaku diskontných reťazcov Aldi a Lidl, zaznamenalo v sledovanom období citeľný pokrok v celej sieti predajní.
Za celý finančný rok, ktorý sa končí 28. februára 2017, preto očakáva prevádzkový zisk, pred očistením od jednorazových položiek, vo výške minimálne 1,2 miliardy libier (1,38 miliardy eur). Bude to prvý nárast jeho zisku po piatich rokoch poklesu.
Reťazec dnes oznámil, že za šesť týždňov do 7. januára 2016 jeho tzv. základné tržby v britských obchodoch otvorených minimálne rok vzrástli medziročne o 0,7 %. Analytici Tescu predpovedali rast tržieb v rozmedzí od 0,3 do 1,5 %. Britský trh je pre Tesco rozhodujúci, keďže na ňom generuje dve tretiny svojich tržieb.
Aj v 3. kvartáli obchodného roka, konkrétne za 13 týždňov do 26. novembra, sa tržby Tesca na britskom trhu zvýšili, a to o 1,8 %. To je dobrá správa, ktorá tiež naznačuje, že Tesco by malo dosiahnuť nárast prevádzkového zisku za celý rok.