Bratislava 12. decembra (TASR) – Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (AK RPR) posudzovala na svojom minulotýždňovom zasadnutí sťažnosti na 14 reklám, pričom vyhodnotila, že dve sú v rozpore s Etickým kódexom reklamnej praxe.
Problémy komisia potvrdila pri reklamnej kampani "Rozdávame 100 tabletov týždne" od zadávateľa Alza cz. "Dominantným výrazovým prostriedkom reklamy je slogan v znení Rozdávame 100 tabletov týždenne. Zadávatel síce komunikoval podmienky spotrebiteľskej súťaže rôznymi kanálmi, avšak nikde a ani v samotných pravidlách súťaže neuviedol skutočnosť, že 100 tabletov – ceny do súťaže, sú rozdávané v rámci dvoch rozdielnych trhov, Českej a Slovenskej republiky," uvádza sa v stanovisku rady. Podľa nej z tejto komunikácie môže spotrebiteľ nadobudnúť mylný dojem, že spoločnosť poskytuje 100 tabletov týždenne pre zákazníkov, ktorí si zakúpili tovar na Slovensku.
Problémovým bol podľa rady aj televízny spot "Dobré správy, zrušili sme úroky" od zadávateľa Poštová banka. Dominantným výrazovým prostriedkom reklamy je text v znení: "S okamžitou platnosťou rušíme úroky na všetkých nových pôžičkách. Iba u nás máte polovicu splátok úplne bez úroku". "Arbitrážna komisia v danom prípade zastáva názor, že z uvedeného výroku môže priemerný spotrebiteľ nadobudnúť mylný dojem, že pri riadnom splácaní banka odpustí klientovi úrok z polovice splátok vo výške 50 % z celkovej sumy zaplateného úroku počas celej doby splatnosti, čo však nie je pravda," uvádza sa v stanovisku. Komisia taktiež konštatovala, že v danom prípade zadávateľ nevenoval dostatočnú pozornosť informovaniu o charakteristikách produktu.
mam ed