Takmer polovica zákazníkov uskutočnila na internete za posledný rok päť a viac nákupov. Ide hlavne o respondentov mladšej a strednej vekovej kategórie s vysokoškolským vzdelaním a vyšším mesačným príjmom. Jeden alebo dva produkty kúpila za uplynulý rok takmer štvrtina respondentov. Nakupujú hlavne tovary dlhodobej spotreby, alebo ide o sezónnych zákazníkov.
U mužov vedú knihy, u žien oblečenie a obuv
V rebríčku najčastejšie kupovaných produktov vedú knihy, oblečenie a obuv, nasledujú mobily a mobilné komunikačné zariadenia. Muži najčastejšie nakupujú knihy a ženy oblečenie a obuv. Viac ako polovica slovenských zákazníkov zatiaľ nikdy nenakúpila v iných ako tuzemských internetových obchodoch. Výhradne zahraničné obchody využívajú naopak len 4 % Slovákov.
Slovenskí zákazníci najradšej platia na dobierku. Takmer štvrtina respondentov však zaplatila za tovar aj bankovým prevodom, 15 % platobnou kartou a 5 % využilo platbu priamo na pobočke pri osobnom odbere. Služby kuriéra využili tri štvrtiny zákazníkov, čo je o 10 % viac ako vlani.
mž