Wolfsburg 13. októbra 2017 (TASR/HSP/Foto:TASR/AP-Jens Meyer)
Koncern Volkswagen v septembri dodal svojim zákazníkom viac áut ako v ktoromkoľvek mesiaci predtým. Odbyt na domácom nemeckom trhu však pokračuje v poklese.
Celkovo sa predaj koncernu v septembri medziročne zvýšil o 6,6 % na 1,01 milióna vozidiel. Vysoký záujem bol predovšetkým o nové športovo-úžitkové vozidlá (SUV). Z regionálneho hľadiska hrala dôležitú úlohu Čína, uviedol šéf predaja skupiny Fred Kappler.
Za prvých 9 mesiacov tohto roka odbyt koncernu vzrástol o 2,6 % na vyše 7,6 milióna vozidiel.
Odbyt na domácom trhu však pokračoval v poklese. Predaj skupiny v Nemecku sa znížil o 3,3 % na 107.000 áut. Naopak, odbyt na čínskom trhu vyskočil o 6,3 % na 406.000 vozidiel.
Spomedzi jednotlivých značiek koncernu sa v septembri darilo predovšetkým Seatu, ktorého predaj stúpol o 11,2 % na 39.800 automobilov. Odbyt kmeňovej značky Volkswagen vzrástol o 8,4 % na 593.700 vozidiel. Zvýšil sa tiež predaj prémiovej značky Audi, konkrétne o 2,6 % na 178.400 áut.