Piešťany 24. januára (TASR) – Riešením pre zlú dopravnú situáciu v Piešťanoch, ktorá teraz kulminuje v súvislosti s prípravou opravy a s dvojmesačným odstavením jednej z hlavných tepien – Krajinského mosta, je výstavba ďalšieho cestného premostenia cez rieku Váh. Už desať rokov existuje štúdia južného obchvatu mesta – prekládky cesty 2. triedy II/499, zahŕňajúca aj výstavbu mosta v lokalite Sĺňava 2.
Jeho realizácia je však v súčasnosti nereálna. TASR to dnes potvrdila Alexandra Silberhorn, riaditeľka odboru dopravnej politiky Trnavského samosprávneho kraja (TTSK). Správcom komunikácie je krajská samospráva. "Nie je v silách TTSK dotovať takúto nadregionálnu stavbu," povedala Silberhorn. TTSK sa už dlhšie snaží o preradenie tejto cesty 2. triedy na cestu 1. triedy, čím by investorská úloha prešla z kraja na štát. V štúdii sú vypracované tri možnosti riešenia, vo finančnom ohodnotení od 87 do 105 miliónov eur. "Je to niekoľko našich ročných rozpočtov," konštatovala Silberhorn. Podľa jej slov nie je nateraz okrem štúdie vypracovaný ani žiadny ďalší stupeň dokumentácie a samotný projekt by si vyžiadal "tri roky tvrdej práce projektanta". Termín začatia výstavby nie je nateraz známy, v štúdii je uvedený rok 2015.
Doprava v Piešťanoch zažije zaťažkávaciu skúšku počas apríla a mája 2014, keď kvôli opravám na Krajinskom moste stratia možnosť prejazdu autá z viacerých obcí na druhej strane Váhu. Starostovia protestujú voči zámeru TTSK urobiť iba niekoľkokilometrovú obchádzku, žiadajú vybudovanie pontónového mosta. TTSK zatiaľ tento úmysel nemá, pretože, ako uviedol pred niekoľkými dňami v tlačovom vyhlásení, realizácia by bola nákladnejšia ako samotná oprava Krajinského mosta. Most budú opravovať pre jeho zlý technický stav.