Bratislava 3. septembra (TASR-OTS) – V nedeľu 2.9.2007 o 20.00 h odštartovala na Markíze najslávnejšia spevácka televízna súťažná šou Slovensko hľadá SuperStar, ktorá v zahraničí získala mimoriadny divácky úspech. "Pop Idol" je licencovaným televíznym formátom britskej spoločnosti Fremantlemedia a na kastingoch pre vysielanie tretej série súťaže na Markíze sa v tejto výpravnej speváckej šou predstavilo vyše 3000 nádejných speváckych talentov.
Hneď úvodnú nedeľnú šou si pozrel 1 milión 8 tisíc divákov, čo predstavuje sledovanosť 22,0% a podiel 47,9%, a zároveň najlepší štart zo všetkých troch sérií (úvodná časť 1. série dňa 29.10.2004 mala podiel 41,4%, úvodná časť 2. série dňa 4.11.2005 dosiahla podiel 42,2,%). Úvodná časť SHS III. mala o 8% vyšší zásah než predošlé série – Reach 34,8%.
Zo žien šou najviac pozerali mladé ženy vo veku 15-24 rokov (podiel 74,1%), kategóriu mužov najviac zastúpili taktiež muži vo veku 15-24 rokov (podiel 59,2%). Avšak o tom, že súťaž SuperStar nie je príťažlivá len pre deti a mladých divákov, svedčí fakt, že SuperStar sledovalo vo vekovej kategórii 25-34 rokov 57,5% žien a 55,3% mužov, vo vekovej kategórii 35-44 rokov to bolo 55,3% žien a 45,4% mužov. Zhrnutie vekových kategórií u žien 12-54 rokov, potom generuje podiel 58,2%, u mužov vo veku 12-54 rokov podiel predstavuje 48,9%.
Z hľadiska dosiahnutého vzdelania boli medzi divákmi 1. časti tretej série SuperStar najvýraznejšie zastúpené deti základných škôl (podiel 66,4%), nasledovali diváci s ukončeným maturitným vzdelaním (48,9%) a hneď potom diváci s ukončeným vysokoškolským vzdelaním (45,3%).
SuperStar si najviac divákov našla v Prešovskom kraji (podiel 66,5%%), za ním nasledoval Košický kraj (53,1%), Žilinský kraj (49,9%), Banskobystrický kraj (49,6%) a Nitriansky kraj (44,5%).
Počas kastingov, výberu talentov v Divadle a poslednej selekcii nazvanej Green Mile rozhodovala o postupujúcich adeptoch trojčlenná porota. Od začiatku vysielania priamych prenosov semifinálových kôl (29.9.) a následne finálových kôl (21.10.) budú o osude finalistov rozhodovať diváci, ktorí môžu formou sms hlasovať a podporiť tak svojho obľúbeného speváka či speváčku, pričom vždy v pondelok sa v závere priameho prenosu SHS Rozhodnutie dozvieme, ktorý finalista získal najmenej diváckych hlasov a zo súťaže vypadáva.
Okrem hlavného programu SuperStar III. ponúka Markíza divákom aj pravidelný SuperStar Magazín už najbližšiu nedeľu o 19.30 h, v ktorom sa dozvedia horúce novinky zo zákulisia tejto speváckej šou. Oľga Dúbravská vedúca PR TV Markíza
UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.