Londýn 15. januára (TASR) – Britská luxusná značka Burberry zaznamenala v 3. kvartáli obchodného roka 2013/2014 rast maloobchodných tržieb o 14 %, keď ich podporili najmä dobré výsledky najviac sledovaných obchodov otvorených minimálne rok. Spoločnosť však zároveň varovala, že celý 2. polrok môžu výrazne ovplyvniť negatívne kurzové vplyvy. Informovali o tom agentúra Reuters a portál RTTNews.
Firma známa svojimi plášťami s károvaným vzorom a koženými doplnkami dnes oznámila, že maloobchodné tržby dosiahli za obdobie od októbra do konca decembra 528 miliónov libier (635,04 milióna eur). Firma tak prekonala očakávania trhov, ktoré predpokladali tržby na úrovni 520 miliónov libier. Na porovnanie, za rovnaké obdobie predchádzajúceho obchodného roka dosiahla 158-ročná spoločnosť tržby na úrovni 464 miliónov libier.
Tržby z obchodov otvorených minimálne rok vzrástli o 12 %, pričom najvýraznejší rast zaznamenali v Ázijsko-tichomorskom regióne. V tomto regióne sa zvýšili o dvojciferné hodnoty. V Amerikách a v regióne, ktorý zahrňuje Európu, Blízky východ, Indiu a Afriku, vzrástli o jednociferné hodnoty, väčšinou v hornej úrovni jednocifernej škály.
Napriek dobrým výsledkom za 3. kvartál výkonná riaditeľka Burberry Angela Ahrendtsová, ktorá v tomto roku prejde z firmy do spoločnosti Apple, uviedla, že výsledky za celý 2. polrok môžu ovplyvniť negatívne kurzové vplyvy. "Makroekonomické prostredie zostáva neisté," uviedla Ahrendtsová. Verí však, že overená stratégia spoločnosti bude aj naďalej zabezpečovať pre akcionárov dlhodobé hodnoty.
(1 EUR = 0,83145 GBP)