Bratislava 11.december (HSP/Foto:Peugeot)
Nie je tajomstvom, že francúzske autá ťahajú popri nemeckých a japonských akosi za kratší koniec. Francúza si kúpi skôr človek, ktorý má k nemu špeciálne vrúcny vzťah. Nový Peugeot 308 však môže karty v segmente nižšej strednej triedy zamiešať – prináša pôsobivý vzhľad, premyslený interiér, úsporné motory a primeranú cenu.
V prvom rade treba povedať, že nový Peugeot sa výrazne odlišuje od svojho predchodcu, hoci nesie rovnaký názov. Schudol viac než sto kilogramov, vizuálne pôsobí kompaktnejšie, zapadá do koncepcie načrtnutej v Peugeot 208 a 2008. Tristoosma zaujme z každej strany: mierne špicatá predná kapota, dynamické línie bočných dverí a súmerná zadná časť. Samozrejme, jeho nadčasovosť preverí až čas a konkurencia.
Pri pohľade na motory nájdete v ponuke viaceré známe tváre: diesle s objemom 1,6 litra a výkonmi 92 a 115 koní a výkonný benzínový motor s objemom 1,6 litra a 156 koňmi. Benzínovými novinkami sú základný 82 koňový agregát (objem 1,2 litra) a väčší 125 koňový (objem 1,6 litra).
Automobilke Peugeot sa podarila veľká vec: prišla s autom, ktorý vyvoláva všeobecne veľmi pozitívne reakcie. Niektorí hovoria dokonca o novom lídrovi triedy, čo sa treba brať s rezervou, keďže nižšia stredná trieda je aktuálne zastúpená mnohými podarenými kúskami, napríklad nová Mazda 3, o ktorej sme písali nedávno.
tk