Bratislava 19.november (HSP/Foto:Mazda)
Mazda má na Slovensku dobré meno a punc exkluzivity. Nová Mazda 3 materskej automobilke hanbu určite neurobí a vhodne zapadne do segmentu nižšej strednej triedy.
Dizajnéri pri stvárňovaní novej trojky využili dizajnový jazyk KODO, ktorý dáva do súladu charakter auta s jeho krivkami (podobne ako pri Mazde 6 alebo CX-5). Bez ohľadu „design-manuál“ na treba uznať, že nový model pôsobí športovo, reprezentatívne a moderne zároveň, hlavne teda sedan. Nová Mazda prichádza hneď od začiatku predaja v dvoch karosárskych vyhotoveniach: hatchback a sedan. Pri tejto informácii pro-rodinne založený Slovák zosmutnie, lebo v ponuke nenájde kombi.
Ďalšou potešiteľnou správou sú rozmery: 4 465 mm v prípade hatchbacku (o vyše 20 cm viac ako Golf) a 4 585 mm pre sedan. Veľkosť kufra je 350 pre hatchback vs. 419 litrov pre sedan. Samozrejme, nie je to Octavia, ale dá sa. Interiér pôsobí uhladene a sviežo. Miesto si tam našiel head-up displej a pri vyšších výbavách je dostupných mnoho elektronických pomocníkov.
Pri motoroch je vhodné trochu zbystriť pozornosť, lebo ide tu o odklon od módnej vlny downsizingu. V ponuke sú tri benzínové motory s objemami 1,5 litra (74 kW/100 k) a 2,0 litra (88 kW/120 k a 121 kW/165 k) a jeden diesel s objemom 2,2 litra (110 kW/150 k). Takého kubatúry sa už pri menších autách len tak nevidia.
Celkovo je možné povedať, že nová Mazda 3 je viac ako solídne auto. Trojka je racionálne lepšia voľba, ako sa francúzske alebo talianske značky (ak ich vyslovene nemilujete). V porovnaní s Hondou Civic a Toyotou Auris vychádza skôr narovnako, čo bude možno aj tým, že ide o Japoncov. Zároveň však treba dodať, že lídrami v triede aj naďalej ostanú Volkswagen Golf a Ford Focus.