Bratislava 15.október (HSP/Foto:Opel)
Opel mal jedným časom celkom útlm, ale model Insignia pomohol predaj tento značky potiahnuť. Insignia pripomínala vzhľadom a prevedením prémiové nemecké značky a pritom ponúkla rozumnú cenovú politiku. Opel v snažení nepoľavuje a aktuálne prichádza s robustnejšou verziou – Insignia Country Tourer.
Terénna Insignia prináša viacero špecifických doplnkov a technológií: ochranné plasty, podvozok zvýšený o 2 centimetre, pohon 4×4, medzinápravová spojka Haldex, elektronická uzávera diferenciálu eLSD. Zaujímavosťou je variabilné rozloženie krútiaceho momentu medzi prednou a zadnou nápravou od 0% až po 100%. V bežnej prevádzke sa však používa len predná náprava. V tejto triede sú už takmer samozrejmosťou zadné a predné parkovacie senzory a bi-xenónové adaptívne svetlomety.
Country Tourer sa bude dodávať s tromi verziami dvoj litrových motorov: najsilnejší je benzínový s výkonom 184kW, po ňom nasledujú diesle s výkonom 143kW a 120kW. Silnejší naftový motor sa bude dodávať štandardne so 6-stupňovou automatickou prevodovkou, pri ďalších dvoch motorizáciách si bude treba za automatiku priplatiť.
Veľa automobiliek dáva do ponuky auto strednej triedy s karosériou typu combi a prvkami SUV. Môžeme spomenúť Audi A4 Allroad alebo Volkswagen Passat Alltrack. Obe sú od Insignie Country Tourer o niekoľko tisíc Euro drahšie, avšak je otázne, či nižšia cena bude pre Insigniu dostatočný predajný argument oproti rivalom so zvučnejšími menami. O tom rozhodnú zákazníci na začiatku roku 2014, keď sa nová Insignia dostane do predajní.